Nero 6.3 sluit dvds niet af!! hoe instellen !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleeven

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2003
als ik een dvd brand met nero 6,3 dan loopt hij tot 100% maar sluit hem niet af. Ik heb dus een berg cd's liggen die ik niet meer kan gebruiken. Als ik de optie disk at once wil kiezen dan is het grijs en alleen bij een cd kan ik kiezen om het aan te passen.

kan iemand mij helpen aub.

Als het goed is kun je in het schermpje, dat je krijgt als je wil gaan branden, een optie te staan dat de dvd afgesloten moet worden. Hier moet je een vinkje zetten.

dat is nu het vreemde dat vakje staat aangevinkt maar is grijs en kan ik dus ook niet veranderen(finalize DVD no further writing posible)

Ook het vakje met disc-at-once is grijs, maar als ik nu de dvd-video ga branden dan gaat alles goed tot op het einde hij de cd niet kan afsluiten en weer over coundn't finnd TOC geeft

PS log file erbij gedaan van vorige burn

Bijlagen

Denk dat je Nero even moet verwijderen en nieuw installeren, in het begin geeft hij fouten aan welke betrekking hebben op herkenne van de schijfjes

bij een cd kan ik het namelijk wel instellen en heb straks een data schijf gemaakt via de brander in windows verkenner daar ging alles oke maar ik zal hem eens opnieuw installeren.

Gebruik je soms een ander merk DVD's.

ja ik heb nu nieuwe dvdss gekregen en nu zijn het philips dvd 1-16 speeds dvd+r

voorheen had ik datawrite 4x speed. dus mischien kan het ook aan de dvds liggen
mijn brander gaat volgens mij niet sneller dan 4 speed met branden!!

En met je rewritable gaat wel goed of met oude DVD's.

Ik heb het zelfde probleem gahad met het branden RW Nashua dvd en toen moest ikd e DVDbrander aan passen met firmware, de ene dvd dee het wel goed en de andere niet, ik heb de dvd's kunnen omruilen, maar dat zegt niets over jou vraag, je zou eerst oude DVD moeten proberen om te kijken of deze wel werken dan weet je meer..

ik heb nu nero 6.6 er opniuew op gezet en een dvd re-writeble er in gedaan en getracht daar een film op te zetten.

Na 20 te hebben gewacht zegt hij dat ie klaar is en gaat de gleuf open, dvd in de dvd-speler bij de tv gedaan en deze kan hem niet lezen er staat niets op de brander heeft er niets op gezet maar wel 20 geschreven.

ligt het niet aan de brander want dit was een dvd+RW ???

Ik snap er niets meer van.

Ik zou de dvd eens branden met controle dus met verificatie uitvoeren, en kijken wat voor fouten je dan krijgt, b.v. lees fouten.

ik heb net effe geprobeerd om bij preferences de expert features aan te passen en daar het 1e en 2e vinkje aan te zetten, vervolgens wederom proberen te branden met als gevolg dit log bestand.

Bijlagen

Om in de log tekijken kan hij de nieuwe DVD's niet aan, ik zou het toch eens proberen met oude DVD om te kijken of dat ook fout gaat.

Je heb twee DVD en volgens mij heb je met de asus problemen.,

CdRomPeripheral : ASUS DRW-0402P/D atapi Port 1 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : PIONEER DVD-ROM DVD-117 atapi Port 1 ID 1 DMA: Off

IK had zelf ook het problemen met asus om dat de update voor firmware mij type te oud was, voor jouw type nog moeten kijken.
.

Nero 6.6 zit ook in nero 7.0, dat is het probleem niet.

Je zou van iemand een oud dvd moeten gebruiken of dat wel goed gaat, ter controlenof je dvd nog goed brandt.

Ik ga nu sluiten misschien heb morgen iemand ander nog een beter idee.

Ik had vanmorgen nog een hede idee, het kigt aan nero wat niet goed is geinstalleerd en niet aan je DVD- brander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan