Nero 6 kan niet met cd rw's overweg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Ik heb Nero 6.0.0.11 en daarmee is iets vreemds. Het programma kan niet met cdrw's overweg. Cdrw's kunnen niet gebrand worden, (burningproces failed) en kunnen ook niet worden gewist.
Bovendien detecteert Nero slechts 1 cdromdrive (in dit geval de brander) de andere cdromdrive wordt niet herkend, waarmee dus het kopieëren van cd's bij mij ook niet lukt.
Ik heb nog een oude versie liggen van Nero 5 en daarmee heb ik hetzelfde probleem. Het ligt kennelijk aan één van mijn instellingen, want voorheen had ik dit niet.

Ron

Geplaatst door Ronald61
Ik heb Nero 6.0.0.11 en daarmee is iets vreemds. Het programma kan niet met cdrw's overweg. Cdrw's kunnen niet gebrand worden, (burningproces failed) en kunnen ook niet worden gewist.
Bovendien detecteert Nero slechts 1 cdromdrive (in dit geval de brander) de andere cdromdrive wordt niet herkend, waarmee dus het kopieëren van cd's bij mij ook niet lukt.
Ik heb nog een oude versie liggen van Nero 5 en daarmee heb ik hetzelfde probleem. Het ligt kennelijk aan één van mijn instellingen, want voorheen had ik dit niet.

Ron

Ik ken het probleem maar voor je wat aan je instellinge gaat doen ik heb het zelfde gehad en dacht ook dat het aan mijn instellingen lag wat dus niet waar bleek te zijn ik heb Easy cd Creator er eens op gezet en deze werkt prima ..dus ik zou dit eerst een proberen

groetjes jan

Misschien dat ik de site van Ahead volkomen verkeerd lees, maar ik zie alleen maar tal van plug ins om te downladen, maar nergens een update naar 6.0.0.3.
Of kijk ik verkeerd?

Jammer. Ik heb nu de upgrade gdaan naar 6.3, maar het heeft niets uitgehaald. Er wordt slechts één cdromdrive gezien en een image recorder.

Geen idee wat het kan zijn...

Welke brander gaat het hier om?

Laatst bewerkt:
de brander die herkend wordt door Nero is een Liteon
dvd/brandercombi

en de cdrom die niet herkend wordt in Nero is een MSI dvddrive.

Volledigheidshalve, beide station worden wel herkend door Win XP, en werken wel.

Ik heb een twee harde schijven en de zak staat als
C= harde schijf en is primary master
D= 2e harde schijf en slave
de brander is master en de dvdrom is slave

Geplaatst door Ronald61
Ik dacht dat Nero 5 niet werkt met Windows XP?
Vanaf versie 5.5.6.x wel.
Ik kan een nummertje verkeerd zitten, maar als je hem update naar versie 5.5.10.42 zit je zeker goed.

Let op,
versie 5.5.10.50 heeft ook bugs.

Als het goed is kan je gewoon je oude serial gebruiken.

Nero 5 werkt wel mits je de laatste update hebt, het niet zien van de dvd-rom kan komen door een of meerdere virtuele-stations.

Virtuele drives worden gemaakt door bvb alcohol 120%, clonecd 4.

Verwijder evt de virtuele drives als je hier toch geen gebruik van maak.

Start de pc effe opnieuw op, als het goed is ziet nero hem nu wel.

groetjes speedtouch

Het is gelukt. Nero 6.3 herkent beide cdrom drives en het wissen van een een cd rw lukt ook.
Hoe? Ik heb een paar dingen gedaan. Virtulele drive weggehaald, een patch opgehaald van MSI (dat station werd niet herkend in Nero) én na de installatie van diverse Nero updates, de PC opnieuw gestart.
Wat het precies is geweest weet ik niet, maar het werkt weer.

Bedankt voor jullie adviezen.

By the way, Nero mediaplayer: is dat een aanrader t.o.v. Windows mp 9?. Heb die van Nero nl. nog niet geprobeerd.

Okee.

Tja, dat komt als je drie oplosingen tegelijk probeert. Niet zo handig van me...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan