nero 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

karen-linn

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
bij nero 6 heb ik een probleem
de aspi drivers worden niet geladen telken ik ze er opzet zet nero doodleuk system aspi drivers in de plaats
zelf als ik ze opsla lukt het niet , hoe staan die bij jullie
ingesteld , ze zijn te vinden bij nero tools en de nero toolkit

Wat bedoel je?

Aspi drivers worden vervangen door Aspi drivers?

d.w.z. inplaats van nero aspi drivers zet hij er gewoon
system aspi drivers en daarmee kun je niet branden.
alles loopt wel normaal alleen staat er op de cd niets op
altans hij is toch niet af te lezen

kan me niet voorstellen dat je aspi drivers daar iets mee te maken hebben dat je niks meer kunt branden.
Aspi drivers sturen puur je cdrom of dvd speler aan en hebben verder totaal niets met branden te maken.
Maar nero is wel afhankelijk van aspi drivers ja dat is waar.
heb je toevallig meerder brand programma's geinstalleerd staan ???

Download en installeer eens goeie aspi drivers.
klik na downloaden op unzip en er wordt een map aan gemaakt adaptec daarin vindt je een hoop bestanden dubbel klik op install.bat en volg evt instructies op.
dubbel klik op aspichk.exe en je zult te zien krijgen welke aspi drivers er geinstallerd staat.
Reboot de pc en klaar ben je.

Download aspi_v472a2

er staat alleen nero6 op de pc .
bij het openen van de zipfile staat er geen install.bat in
waar zet ik dan die drivers ?

als je dat file opent en het ex file uitpakt ( zelf extracting zipfile ) dan zet hij een map adaptec neer in die map zit een file install.bat.

Heb zelf net voor de zekerheid dat file ff uit gepakt en die install.bat zit er echt in.
als je daarop dubbel klikt zet hij de aspi drivers goed weg.

ik heb alles gevonden en reboot gedaan dan proberen te branden werkt niet , die system driver staat er terug in , alles nagekeken geen spyware aanwezig geen virussen , kan ik ergens die system aspi driver kwijtgeraken ?

ik ben bang dat je het probleem ergens anders in zal moeten zoeken.
Ik heb zelf ook nero 6 er opstaan en die aspi drivers en geen probleem met branden oid.

wat geeft nero voor meldingen dan ??

geen meldingen er staat gewoon niks op de cd
hoewel hij gans de tijd brand en afsluit kun je de cd niet gebruiken ge geraakt er zelfs niet op en er is niets op de cd te zien dat hij gebrand is maar ge kunt hem wel niet meer gebruiken

Gebruik je windows xp?
Zo ja, staat de brandsoftware van xp aan?
Zo ja, zet die dan eens uit en probeer het dan nog eens.
Klik Start > Instellingen > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeembeheer > Kies Services en zoek COM-service voor IMAPI cd branders.
Klik met de rechtse muistoets op COM-service voor IMAPI cd branders om de eigenschappen te wijzigen en verander de opdracht Handmatig in Uitgeschakeld. Klik op Toepassen en Ok.

tipje van biertjuh72

eindelijk gelukt ,
drivers uitgeschakeld en nu werkt nero perfect.
ik zou het zonder tazman niet gevonden hebben
bedankt tazman voor de hulp

er zijn er meschien nog die hiermee zitten.

(win xp pro en nero6)

Geen dank ;) tip kwam van het forum af stond in een ander topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan