Nero 7 Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave11

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Hoi,

Als ik een DVD wil branden met Nero 7 doe ik het volgende: Ik start Nero Smart start op klik dan op DVD, DVD video maken, Video bestanden toevoegen. Dan zegt ie 4.37 GB out o f 4.38 GB space used. Ik kan dan gewoon verder en op Branden klikken. Effe later ga ik kijken en krijg ik een kadertje te zien met de tekst dat er niet genoeg ruimte op het schijfje staat(nieuw en is dus leeg). Dus hij kan 'm er niet op zetten.
Terwijl dat de film im mijn mapje in "mijn video's" maar 800 MB is?????

Hoe kan ik dit oplossen dat Nero 7 een gedownloade film gewoon wel brand??

gr Dave

Wat is de extensie van de bestanden die jij sleept (m.a.w. wat staat er achter de . )?

Hoi,

American Pie 5 2006 XVID NL Subs dvdrip NLT. Release En is 1.01 GB

Rocky Bilboa 6 XVID NL Subs DVD SCR NLT. Release EN is 989 MB

Snakes on a plane (TS-Nl subs) @admin~het sub cafe~ En is 601 MB

Ik heb ook al van alles geprobeerd met XVID codecs. Maar helaas

gr Dave

Ik bedoel niet de naam, maar de bestandsextensie van de bestanden:

de extensie van het bestand school.doc is .DOC
de extensie van het bestand supermarkt.xls is .XLS

Hoe luidt / luiden de bestandsextenties van de bestanden die jij probeert te branden?

Hoi,

bij Rocky staat AVI bij de andere kan ik niets vinden

Dan heb je daar het antwoord op je probleem.
Nero encodeert een .avi bestand naar de bekende vob, bub en ifobestanden (bestanden die nodig zijn voor een "normale" DVD film) met als gevolg dat het bestand X-keer groter wordt tijdens het encoderen.

Wat je het best kunt doen is met een progje als DVD-shrink de bestanden ietsje kleiner maken.

Geeft na verloop van tijd aan. Niet genoeg schijfruimte beschikbaar. Zorg dat er een lege schijf ...etc.

Nou heb al mijn lege schijfjes gebruikt maar helaas?????

Tja, je zal moeten zorgen voor minimaal 4,5 gig vrij op een schijf.

Welk bestandssysteem wordt er op de harde schijf gebruikt, waar de temp files van Nero op komen?

Als het FAT32 is, ligt daar het probleem.

Overigens maakt Nero in Vision de grootte van de DVD zo aan, dat het altijd past.

LP, ik ben het met je eens dat NVE de film zodanig verkleint dat deze altijd past (althans NVE vraagt aan de gebruiker of het mag gaan verkleinen), maar ik vind dat NVE de films niet "fijn" verkleint.

Je kunt binnen NVE namelijk niet kiezen hoeveel procent er verkleind moet worden, alleen DAT er verkleind moet worden en mijn ervaring met NVE is dat het films die bijvoorbeeld 4,9 of 5,2 gig zijn, altijd verkleint naar ONDER de 4 gig. Dat betekent dat de kwaliteit nodeloos wordt verminderd.
Het voordeel van Shrink vind ik daarentegen dat je traploos (percentage) opgeven een film kunt verkleinen zodat de hoogst mogelijke kwaliteit behouden blijft. Het is mij namelijk wel eens overkomen dat een film maar "net" over de capaciteit van een normale DVD heenzat en dat ik met Shrink, -door bijvoorbeeld een menuutje weg te halen + wat buitenlandse subs-, precies goed uitkwam zonder ook maar 1% aan kwaliteit te hoeven inboeten, daar waar NVE diezelfde film rigoureus tot net onder de 4 gig wilde gaan verkleinen voor mij.

Laatst bewerkt:
:confused: bij mij worden ze iets meer dan 4,6 gig., precies goed voor een een R, bij een RW zijn ze iets minder groot, iets meer dat 4,5 gig.

Ik heb de "ervaring" een keer of 3 gehad, dus da's niet overmatig veel om te kunnen zeggen dat Nero altijd verkleint naar onder de 4 gig. Wat wellicht wel een rol speelt is dat ik met Nero 6 werk? Jij mogelijk met 7? Want het tot 4,6 laten shrinken zou mogelijk net wel een van de verbeteringen kunnen zijn van 7 t.o.v. 6? (Althans van de hele suite, want Vision Express heeft weer een ander versie nummer)

Nee hoor, het werkte precies zo in 6, heb nu idd 7, vreemd dat het bij jou wel gebeurd, heel vreemd.:confused:

Ach, laten we het zo zeggen: als dat het enigste is dat vraagsteller overhoudt van probleem, is het een kwestie van proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan