Nero 7 wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jef B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Ik heb een intel P4 640 met 1GB geheugen met als OS windows XP pro SP2. Na een volledige herinstall (format C) wil Nero 7 Premium zich niet installeren. Tijdens de installatie krijg ik een melding dat NEresize.ax niet kan geopend worden. Bestand of locatie bestaat niet. Als ik ga kijken (C:\program files\common files\ahead\...) staat het bestand er wel degelijk. Ik kan dan alleen maar op OK klikken waarna Nero even doorgaat met het kopiëren van de bestanden, maar na een paar tellen wordt windows eruit gegooid en herstart de pc.
Het enige wat momenteel geïnstalleerd staat is:
Windows XP Pro NL met SP2 en alle 'Essentiële updates'
Office 2003 Pro NL

Weet er iemand raad?

Is de cd vrij van krassen en/of vetvlekken (vingerafdrukken)?

Nero 7

Is een legale versie. Geen illegale software in mijn pc!
CD is eveneens vrij van krassen. Heb deze net nieuw gekocht.

Laatst bewerkt:
Hmmz, het kan zijn dat je cd slecht is, ik heb dit al ooit meegemaakt bij een cdrom. Gewoon ingewisseld en het werkte.
BTW, illigale soft is meer een noodzaak voor de student, windows, office, autocad, visual basic tja.

Ik kan wel ff een image van nero 7 premium op m'n server zetten voor je (zonder key), dan kan je die even downloaden en proberen, als je daar zin in hebt tenminste.

Sarvo zei:
Ik kan wel ff een image van nero 7 premium op m'n server zetten voor je (zonder key), dan kan je die even downloaden en proberen, als je daar zin in hebt tenminste.
Dat kan ook gewoon van de site van Nero gehaald worden... tijdens de installatie wel even het serienummer veranderen he, diegene die standaard ingevuld staat is voor de demo-versie. Even veranderen door die van de volledige versie dus. :)

Downloaden kan door op volgend prentje te klikken, het is een directe link naar de huidige nederlandstalige download. Als je het liever via een gewone pagina doet, kan je hier klikken. Vergeet in dat geval niet de taal naar dutch te veranderen voor je op download klikt. Voor je opnieuw installeert moet je Nero7 eerst verwijderen via de Cleantool.

Groeten, James :)

Laatst bewerkt:
Goeie James, ik wist niet dat ze de complete premium ook op hun site hadden staan.... :thumb:

Sarvo zei:
Goeie James, ik wist niet dat ze de complete premium ook op hun site hadden staan.... :thumb:
Dat bespaart serverruimte he Sarvo :)
Het ding weegt rond de honderd MB.... :confused:

Dan heb ik em zeker 6x op een cd staan of een hele zware versie? De mijne weegt 635MB :confused:
Ik heb nog 88GB vrije ruimte en als die vol is heb ik nog 24 op een andere hd (van de 120... tijd om eens wat dvd's te bakken :D)

Ik veronderstel dat de cd-versie nog meer bevat? Ik zou het eigenlijk niet weten. Alle opties werken in mijn downloadversie...

Maggoe, we zullen nu even afwachten wat er hier uit de bus komt. :D

James :)

Nero7

Bedankt voor de vele reacties. Ik ga ze vanavond uittesten en hou jullie op de hoogte.

Oplossing voor Nero7

De oorzaak van alle ellende is een PCI IDE controller kaartje in de pc. De harde schijven waren geconnecteerd (3 stuks) op de controller kaart. De cd roms op de ide controller van het moederbord. (slechts 1 ide connector op moederbord) Installatie XP en andere soft werkte vlot. Nero gaat hiermee in de mist.
Heb de eerste schijf en een CD drive geconnecteerd met de IDE van het mb en de andere ide devices aan de pci kaart gehangen en alles werkt nu vlot.
Thanks voor jullie inbreng

Het lukt me niet nero clean tool te draaien

bij het opstarten van cleantool krijg ik een bericht dat er nero applicaties op mijn computer staan die niet door deze versie ondersteund worden, dan sluit hij af.

Als ik nu de update van nero 7 installeer herkent hij mijn serialnummer niet . Ik had eerst de nero 7 geinstalleerd die verschillende bugs had, deze heb ik er af gehaald maar cleantool werkt dus niet

James007 zei:
Dat kan ook gewoon van de site van Nero gehaald worden... tijdens de installatie wel even het serienummer veranderen he, diegene die standaard ingevuld staat is voor de demo-versie. Even veranderen door die van de volledige versie dus. :)

Downloaden kan door op volgend prentje te klikken, het is een directe link naar de huidige nederlandstalige download. Als je het liever via een gewone pagina doet, kan je hier klikken. Vergeet in dat geval niet de taal naar dutch te veranderen voor je op download klikt. Voor je opnieuw installeert moet je Nero7 eerst verwijderen via de Cleantool.

Groeten, James :)

Laatst bewerkt:
Heb nero 7

Ik heb nero 7 gedownload maar het serienummer die er stond klopte nog!??
Kan dat kloppen?

Het kan dat hij de serienummer uit het register heeft gehaald en meteen heeft ingevuld. Wel verder de vraag om niet meer in andermans thread binnen te breken, zeker niet als die een jaar oud is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan