Nero 9: alle muziek bij kopiëren op track 1, overige tracks leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

meoosting

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Ik heb een nieuwe computer met Windows 7 en Nero 9.
Bij het kopiëren van een audio-cd komt de muziek van alle tracks op de nieuwe cd op track nr. 1 te staan,
de overige tracks geeft de cd wel aan, maar bevatten geen muziek. Afspelen op de computer gaat wel in tracks,
afspelen op een cd-speler geeft het probleem.
Allerlei vakjes aangevinkt zonder resultaat. Branden via image geeft hetzelfde probleem.

Cd's die ik eerst opsla in de media-bibliotheek op de computer kan ik wel goed kopiëren, waarbij de muziek op
de afzonderlijke tracks komt te staan. Het probleempje van een op deze manier gekopieerde cd is, dat er regelmatig aan het begin van een track een flinke tik/krak te horen is.

Wie kan mij helpen? Alvast hartelijk dank!

Als je het niet erg vindt om een ander programma te gebruiken, kan ik je ImgBurn aanraden:

http://www.imgburn.com/index.php?act=download

Het Nederlandse taalpakket moet erbij gedownload worden (indien gewenst).

Zorg ervoor dat je de toolbar uitvinkt tijdens de installatie zodat deze niet mee geïnstalleerd wordt.

Maak eerst een image van de CD. Gebruik bij voorkeur het BIN/CUE formaat, zodat de evt. pauzes tussen de tracks goed meegekopieerd worden (het ISO-formaat is niet geschikt voor audio). Daarna kun je de image op een CD branden. Gebruik het liefst lage snelheden bij het lezen en schrijven van audio CD's.

Je kunt het ook nog een keer met Nero proberen, indien Nero ook in staat is om een BIN/CUE image te lezen en schrijven.

Als je echt een exacte kopie van je CD wilt, kun je het beste Exact Audio Copy gebruiken:

http://www.exactaudiocopy.de

Laatst bewerkt:
Ik zou graag gebruik blijven maken van Nero 9 en hoop dat iemand dit probleem weet te verhelpen.
ImgBurn zal ik als reserve achter de hand houden als het echt niet gaat lukken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan