Nero blijft ergens halverwege "hangen".

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdwielen

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Systeem P4-2400, 256MB, 11GB vrij, Windows XP met SP1 en de laatste updates, duallayer Sony DRU700A, Nero 6 SE (Sony Edition) versie 6.3.1.10.

Zo nu en dan blijft het brandproces tussen de 45 en 55% hangen met een mislukte DVD als gevolg. Er volgt geen foutmelding en het LEDje van de brander blijft met een constante interval knipperen. Ik kan niet annuleren en de eject-knop op de brander werkt op dat moment ook niet. Het enige wat nog rest is een reset van het systeem om weer een DVD te kunnen branden.
Bovendien maakt het niet uit op welke snelheid ik de DVD brand (8x, 6x, 4x, 2.4x). Uiteindelijk duurt het toch ruim 3 kwartier voordat de DVD klaar is, als het brandproces goed gaat. De tijdsduur geeft wel een correcte tijd aan, maar die zit allang en breed op de 0:00 uur als de DVD klaar is.
Het vervelende is dus dat het soms wel en soms niet goed gaat bij het maken van een DVD met dezelfde bestanden.
Is dit herkenbaar voor iemand?

Dit probleem kan worden veroorzaakt door het gebruik van media (DVD's) die niet geschikt zijn voor die brander. Mijn buurman gebruikt een blanco merk die ik op mijn brander eerst niet kon branden (hangen enz) na een firmware-update lukte dit wel.

Kijk dus eerst eens in de lijst met ondersteunde media of het merk/type DVD wel compatible is en kijk ook of er voor jouw brander een firmware-update beschikbaar is.

bvdwielen,

Welkom op het forum.

Dit probleem kan door verschillende oorzaken komen.

Ten eerste zou ik adviseren om wat meer geheugen in de pc te doen 256Mb ram geheugen is weinig met windows XP.

Kijk ook eens of de brander op dma staat en niet op pio.
dit kan je als volgt controleren.
Klik met de rechtermuis op deze Computer > beheren > dubbel klik op apparaatbeheer, ga in het rechter venster naar IDE ATA/ATAPI controllers, klik op het + tekentje.
Primair ide kanaal
Secundair ide kanaal

dubbel klik > geavanceerde instellingen

succes laat het ons even horen.

groetjes speedtouch

256MB geheugen erbij.
Brander stond en staat op DMA.
Volgens specs moet + en - mogelijk zijn.
Gebruikte DVD's zijn Platinum DVD+R en Fuji DVD+R.
Probleem is er nog steeds. D.w.z. Nero is nog niet vastgelopen.... De rest van de problemen bestaan nog wel...
In welke lijst kan ik zien of de gebruikte DVD's compatible zijn of niet?

Schopje...

Echt niemand een idee? Anders gaat ie retour i.v.m. een defect. Maar een defect lijkt me sterk aangezien het branden voor het merendeel goed gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan