Nero Burning Rom 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Ik ga echt een hele domme vraag stellen:o

Al eens eerder probeerde ik een divx bestand op een DVD te krijgen. Dus geconverteerd met convertXtoDVD. Als ik daar wou branden werkte het niet. Ergens op een forum zei iemand dat je het ook via Nero kon doen. Proberen dus! Alleen snap ik niet zoveel van dat hele programma... nu heb ik eindelijk uitgevonden dat je de bestanden die je wilt branden moet slepen naar een vak ofzo:rolleyes: maar nu weet ik niet hoe ik het branden moet beginnen.. er staat nergens een knopje met burn en als ik onder 'Bestand' kijk zijn er 5 mogelijkheden..

Mijn nogal domme vraag dus: Hoe brand je met Nero 5?:o

--EDIT--

Gevonden! nu snap ik eindelijk hoe het werkt. Alleen nu doet zich een nieuw probleem voor. Als ik op branden heb geklikt is ie na 2 seconden klaar en geeft Nero de foutmelding:
_NEC DVD_RW ND-1300A
Kon start van Disc at Once niet uitvoeren
Brandproces mislukt met 1x (1.380 kB/sec)

Ik heb dus echt geen flauw idee wat ik hiermee moet. Mijn zus kan altijd prima branden met Nero op dezelfde pc en met dezelfde brander, maar bij mij lukt het niet.. Moet ik een ander soort DVD schijfje erin doen? Ik heb er nu DVD-R in zitten, maar in de foutmelding staat ook iets van DVD_RW dus ik heb geen idee..

Laatst bewerkt:
Punt 1, de brander is al behoorlijk oud, en heeft zeker nu veel compatibiliteitsproblemen met de huidige dvdschijfjes. Firmwareupdate heeft niet al te veel zin. Voor het geld hoef je het niet te laten om een nieuwe te instaleren. Probleem 1 opgelost(misschien ook wel probleem 2).
Dvds branden heeft nero bij mij geen voorkeur meer.
Heb wel nero(alleen burningrom) geinstalleerd, omdat imgtoolburn de nero engine gebruikt. Dit programma is zeer klein en zeer eenvoudig in gebruik.
Je hoeft slechts alleen de map met de dvdbestanden te selecteren. Klaar.

Het is inmiddels gelukt, in plaats van een DVD-R heb ik er maar een DVD+R in gegooid en toen werkte het opeens wel.. Ik ga toch maar even kijken naar een nieuwe brander, want het branden ging ook nogal langzaam.. of heeft dat daar niets mee te maken?

Bedankt voor alle tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan