nero copy entire disc probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgill

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik probeer in nero een audio cd te kopieeren met de functie "copy entire disc". In het tweede veld van nero moet ik aangeven Source drive en Destination drive. De destination drive kan ik niet selecteren, waardoor mijn opdracht ook niet uitgevoerd kan worden. In het vereleden is het me wel gelukt middels deze wijze een audio cd te kopieren.

Is er een bijzondere reden dat je de Wizzard niet wil gebruiken? Da's Nero opstarten, aangeven dat je een cd wilt kopieren en 2 a 3 muisklikken verder brandt 'ie al............

nee hoor, maar als in het begin door nero de mogelijkheid wordt geboden, dan ga ik ervan uit dat dat juist de makkelijkste manier is, vandaar.

als ik nero verwijder en opnieuw installeer heb ik de optie terug. Als ik daarna nero 5.5.9 update naar 5.5.10 heb ik het probleem terug. Dus geen update voor mij....
Blijft wel erg vaag, dus als iemand een oplossing weet, heel graag...

eenmalige actie die je moet uitvoeren :

Autodetectie van cd-/dvd-rom-stations
Met behulp van de optie Cd-rom autodetecteren probeert Nero de specifieke eigenschappen van het cd-/dvd-rom-station te identificeren door opdrachten naar het station te sturen en de door het station geretourneerde data te controleren. Dit proces brengt echter wel bepaalde risico's met zich mee, aangezien er geen definitieve standaard bestaat voor de opdrachten die worden gebruikt voor de besturing van cd-/dvd-rom-stations. Als er niet-ondersteunde opdrachten naar een cd-/dvd-rom-station worden gestuurd, kan dit leiden tot computerstoringen. Daarom wordt het aanbevolen om alle andere programma's te sluiten en belangrijke documenten op te slaan voordat het autodetectieproces wordt gestart.

Kies de opdracht Cd-rom autodetecteren in het menu Recorder. Er wordt een dialoogvenster weergegeven met een lijst van de cd-/dvd-rom-stations die momenteel niet door Nero worden ondersteund; je kunt hier je station selecteren.
Bovendien kun je ook het type bus voor het cd-/dvd-rom-station instellen. Als dit type al op SCSI of IDE is ingesteld, dien je deze instelling alleen te wijzigen als je zeker weet dat deze onjuist is; Nero leidt de informatie namelijk af van het cd-/dvd-rom-station en deze zou dus juist moeten zijn. Als je over een IDE-cd-/dvd-rom-station beschikt, bevat de keuzelijst 'Opdrachtenset' slechts één item en kan de instelling dus niet worden gewijzigd. Dit komt doordat IDE-stations meer gestandaardiseerd zijn dan SCSI-cd-rom-stations. Als je over een SCSI-cd-rom-station beschikt, moet je de instelling in de keuzelijst 'Opdrachtenset' alleen wijzigen als deze 'onbekend' is of als het autodetectieproces al is mislukt. Anders heeft Nero hoogstwaarschijnlijk al de juiste instelling geselecteerd.
Plaats nu de Nero-cd in het cd-/dvd-rom-station om het station te testen. Voor het autodetectieproces dien je alleen deze cd te gebruiken. Als u een andere cd gebruikt, mislukt het detectieproces gegarandeerd.

Belangrijk: als je een demoversie van Nero gebruikt, kunt je een cd-kopiebestand downloaden van onze website op www.nero.com. Je dient deze kopie vervolgens op een lege cd te branden met behulp van de opdracht Kopie branden in het menu Bestand. (Sleep dit bestand NIET naar een ISO-compilatie.) Je kunt de cd die je hebt gebrand vervolgens voor het autodetectieproces gebruiken.

Wacht even tot het station de cd heeft geanalyseerd. Als het lichtje aan de voorzijde van het station stopt met knipperen betekent dit normaal gesproken dat de analyse is voltooid. Als het Nero-installatieprogramma wordt gestart, dien je dit onmiddellijk te annuleren, aangezien je Nero al hebt geïnstalleerd. Het Nero-installatieprogramma wordt gestart als je de Windows-optie 'Bericht bij automatisch invoegen' hebt ingeschakeld.
Klik nu op OK. Nero zal nu proberen om het cd-/dvd-rom-station te analyseren. Je kunt de voortgang van dit proces volgen aan de hand van het statusdialoogvenster dat wordt weergegeven. Als er na enkele minuten geen veranderingen meer in het statusdialoogvenster worden weergegeven en de computer niet meer reageert als je met de muis klikt, betekent dit dat het autodetectieproces is mislukt. In dat geval dien je de computer waarschijnlijk opnieuw op te starten en andere stationsparameters in te voeren in het eerste dialoogvenster van het autodetectieproces. Als het proces na verschillende pogingen blijft mislukken, vind je hieronder informatie over wat je kunt doen.
Wanneer het cd-/dvd-rom-station is gedetecteerd, worden de gemeten audio- en dataleessnelheden weergegeven. Deze waarden komen mogelijk niet precies overeen met de waarden die door de fabrikant zijn opgegeven, aangezien deze onder meer afhankelijk zijn van het type data (audio of data) en de systeemomgeving. Er geldt met name dat de audioleessnelheden in het algemeen aanzienlijk lager liggen dan de dataleessnelheden.

Als de audioleessnelheid lager is dan 150 kB/sec (dit correspondeert met de snelheid 1x) of als de audioregel volledig is uitgeschakeld, kunt u helaas geen snelkopieën van audio- of mixed-mode-cd's maken, aangezien alle recorders data met een snelheid van ten minste 1x verwachten te ontvangen, terwijl het station audiodata alleen met een lagere snelheid, of helemaal niet, kan ontvangen. De enige oplossing voor dit probleem is geen snelkopieën van audio- of mixed-mode-cd's te maken.

Nero vraagt je nu of je deze cd-rom-instellingen wilt opslaan. Als je bevestigend antwoordt, slaat Nero de parameters op en kun je het cd-/dvd-rom-station direct gebruiken als invoerapparaat voor snelkopieën of voor het opslaan van tracks. Daarom dien je Aangetroffen cd-rom-instellingen opslaan te kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan