Nero dvd branden en magix foto's op cd/dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hallo

het volgende, ik ben een ervaren gebruiker en weet (normaal gesproken) erg goed hoe ik een video dvd moet branden. Nu het volgende: met magix foto's op cd/dvd 4 heb ik een slideshow gemaakt, gebrand met nog wat extra .jpg's erbij. Magix maar de video_ts map aan en een custom map met losse jpg's (die puur ter data dienen). Nu speel ik deze af in mijn dvd en ps2 en doet het goed.
Ik wil eigenlijk een andere naam geven en dus zelf de content branden, maar nu hou ik dezelfde mapindeling aan en brand volgens deze guide http://www.extradvd.nl/html/nero2.htm maar hij doet het daarna niet in mijn ps2, wel in alle dvdspelers. Mijn vragen
1.hoe kan ik van de magix gebrandde dvd de juiste settings voor nero achterhalen?
2.is het mogelijk om een iso te genereren en hiervan de disc naam te wijzigen (en evt. een bestandje weg te gooien uit de iso)?
3.wat zijn nu de BESTE brand instellingen die het meest compatibiliteit genereren?
4.Weet iemand niet toevallig de brandsettings die magix gebruikt?

groeten d

op vraag 2 heb ik al gevonden dat je via dvddecrypter in de iso de naam kunt wijzigen, een bestand uit je iso knikkeren heb ik nog niet gevonden. Ook antwoorden op de overige vragen blijven welkom :thumb:

damasterman zei:
op vraag 2 heb ik al gevonden dat je via dvddecrypter in de iso de naam kunt wijzigen, een bestand uit je iso knikkeren heb ik nog niet gevonden. Ook antwoorden op de overige vragen blijven welkom :thumb:

Een ISO kun je openen met Winrar (www.winrar.com)
volgens mij kun je er gewoon een bestand uitknippen.

damasterman zei:
werkt niet helaas

raar.

je kunt toch met Winrar een iso uitpakken?
Dan krijg je een map met de inhoud van je ISO.
Hier haal je het bestand uit wat je er niet in wilt hebben.
Deze bestanden uit de map brand je dan weer op een CD/DVD met de door jou gewenste naam.

dat wel maar dan gaat de data verloren over brandgegevens etc voor de dvd-video lijkt me

welke bestanden staan er allemaal in die ISO?

globe zei:
welke bestanden staan er allemaal in die ISO?
gewoon een normale backup van een dvd plus additionele data, structuur ziet er zo uit:

\\ROOT\
VIDEO_TS\.vob .ifo bestanden etc (ofwel de slideshow in dvd formaat
custom\cover\ cover.jpg (hoesje van dvd)
custom\fotos\ losse foto's
content.plv
(een of ander raar bestandje door magix aangemaakt met de volgende inhoud:
[DISK]
Name=MART50
Date=2006-02-19
DMDLLVersion=1.3.10.1

[TRACK_1]
Name=MART50_1
File=MART50_1
Origin=VTS_01_1.VOB
Len_Millies=602000
EncLenByte=421197824
Path=?:\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOB
encSet_AspectRatio=1
encSet_FrameSize=0
encSet_BitrateType=0
encSet_AudioFormat=2
encSet_NumChannel=2
encSet_SampleRate=0
encSet_SampleSize=0)

Ok. Dus een DVD met databestanden.

Ik denk dat het probleem in die data bestanden zit.
Je zou evt de inhoud van de VideoTS map 'gewoon' met Nero naar een nieuwe VideoDVD kunnen schrijven. Dan moet volgens mij de DVD afspeelbaar zijn in een gewone standalone DVD speler.

de mappen met cover en losse foto's heb je toch niets aan in een standalone DVD speler. Of je moet de losse foto's willen bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan