nero geeft melding bestand te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Ik wil een cd,r branden van P.Mc Cartney die ik gedownload heb, maar nero geeft bij het starten aan dat de cd niet groot genoeg is
Ik heb nero 6
en de cd is 700 mb
en de groote van het bestand is 703.008 kb
en als ik op het bestand rechtsklik en dan eigenschappen klik dan
geeft hij 686 mb aan

Overigens speelt microsoft media player het concert niet af, althans er is wel geluid maar geen beeld
Met bs player is alles wel te zien en horen
kan dit ook nog een gevolg hebben als ik de cd toevallig wel gebrand krijg?

Wie weet hier wat vanaf ?

Geplaatst door Bennie
Met welke instellingen brand je?

- Geen multi-sessie gebruiken
- Disk-at-once gebruiken
- Finalize (afsluiten) gebruiken

Meer info:
http://www.atlguide2000.com/hardware/index.php?act=view&aid=55
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/20980

Gebruik je overburn?

Groetjes,
Bennie

Eerlijk gezegd weet ik dit allemaal niet uit mijn kop, ik zal nog eens proberen te branden
Maar ik geloof wel dat ik de overburn ingeschakeld had

Ik laat nog van mij horen

Bedankt alvast

ik heb zojuist weer geprobeerd te branden, toen ik nero starte en P.mc.Cartney selecteerde voor te branden kwam hij met deze mededeling
"De volgende tekstdelen van het menu waren te lang en zijn ingekort: Titel van het item

Toen heb ik op ok geduwd, en toen begon hij eerst te encoderen en wel 4.30 uur lang, nadat hij dit gedaan had , begon hij met branden, maar vlug kwam de melding dat de cd niet groot genoeg was, en het is een 700 mb cd

Overburn was ingeschakeld en die heb ik overigens op 85 minuten kunnen zetten
Nero stond ook al zelf ingesteld op "disc at one"

de andere 2 meldingen van de multie-sessie
en Finalize heb ik niet gevonden

Welke modus gebruik je? Video-CD? Of is het een album?

Waarschijnlijk mis je een codec om hem in WMP af te kunnen spelen.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Welke modus gebruik je? Video-CD? Of is het een album?

Waarschijnlijk mis je een codec om hem in WMP af te kunnen spelen.

Groetjes,
Bennie

Ja ik heb de modus op video cd gezet

Maar dat WMP hem niet afspeelt kan dat dan ook de reden zijn dat nero hem niet brand en de melding geeft dat de cd niet groot genoeg is ondanks dat nero hem encodeert

Het lijkt me dat het WMP-probleem er los van staat. WMP speelt het bestand wel af, zij het zonder beeld. Dat is niet hetzelfde. BS speelt het bestand wel goed af. Dus?

Ik ga even verder kijken....

Groetjes,
Bennie

Bedankt benny , ik ga er mee aan de slag
ik laat nog van me horen als ik alles weer heb geprobeerd
Dit kan misschien wel pas morgen zijn

En de nero versie nummer 6 is denk ik de laatste nero
maar zeker weet ik dat niet, want ik heb deze gedownload bij het bekende peer-to-peer programma

Geplaatst door assaas
Bedankt benny , ik ga er mee aan de slag
ik laat nog van me horen als ik alles weer heb geprobeerd
Dit kan misschien wel pas morgen zijn

En de nero versie nummer 6 is denk ik de laatste nero
maar zeker weet ik dat niet, want ik heb deze gedownload bij het bekende peer-to-peer programma

De nieuwste versie is 6.3.0.0. Heb je een geregistreerde Nero 6, dan kun je die via http://www.nero.com/en/nero-up.php updaten naar de nieuwste versie. 't Is verstandig om dat even te doen, want in de vroege versies van Nero 6 zaten nogal wat bugs.

Ik heb geen geregistreerde versie van nero, maar ik zal toch eens proberen hem te updaten

Maar ik heb hem nu ondertussen door TMPGenc. laten decoderen, en zo ben ik er nu dus achtergekomen dat het bestand na het coderen veel te groot is
namelijk 1.17 GB
oftwel 1.233.670 KB geeft hij ook aan

Is er dan toch misschien een andere manier om hem weer met een of ander programma te verkleinen om hem alsnog op een cd van 700 MB te branden?

Nu ben ik wel van plan om de komende weken, of na de kerst de nec 1300 +/- brander aan te schaffen en dan cd1 en cd2 samen op een DVD te zetten, maar toch wilde ik hem op een normaal cdtje ook nog proberen te zetten aangezien mijn zwager hem ook graag wilde hebben en ik hem de cd belooft heb
en ik heb hem beloofd dat ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan