Nero geeft tijdsduur van audiotracks fout weer en brandt stilte aan einde van tracks

• Onderwerp starter Onderwerp starter KLF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KLF

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Beste forum'ers,

Ik gebruik Nero v7.11.10.0 en heb er een vreemd probleem mee. Als ik MP3's op een CD wil branden, geeft Nero de lengte van de tracks (in minuten en seconden) verkeerd weer. Standaard "plakt" hij er een aantal seconden bij (soms bijna een hele minuut). Het meest vervelende is dat hij dit bij het branden óók doet. Gevolg: extra seconden stilte aan het einde van een track. Voorbeeldje: ik heb een track die 1:40 hoort te duren. Nero geeft deze weer als 2:06. Gevolg: bij het branden hoor je aan het eind van de betreffende track 26 seconden stilte.

Dit is echt super-irritant, vooral bij muziekalbums waar de muziek achter elkaar doorklinkt en er (dus) geen pauze tussen de nummers hoort te zitten.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

NB:
- Windows Media Player, WinAmp en Exact Audio Copy geven de correcte lengte van de MP3-tracks weer, het ligt dus niet aan de MP3's zelf.
- Het gaat hier niét om de pauze tussen tracks die je in Nero in kunt stellen. Die had ik overal op 0 gezet en nóg doet dit fenomeen zich voor. Nero plakt aan de track zélf doodleuk een paar extra stilteseconden.

Bedankt voor jullie hulp!

Theo

Is het dan niet het gemakkelijkst om een ander brandprogramma te gebruiken voor muziek ?
Zelf heb ik die problemen nooit ervaren met Nero, maar voor audio gebruik ik tegenwoordig Easy CD-DA Extractor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan