Nero hangt zich op.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

druppie

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Ik gebruik als DVD-brander de LiteOn LDW-811S. Verder rip DVD's met DVDShrink en brandt ik vervolgens de TS-Video bestanden of de nero-image met Nero 6.0.0.21

Dit gaat allemaal perfect met DVD+R en DVD+RW schijfjes. Echter als ik DVD-R of DVD-RW schijfjes gebruik, dan loopt Nero al gelijk vast bij het in het cache plaatsen van de bestanden. Ik kan Nero vervolgens niet meer normaal aflsluiten, ook niet via de taakmanager van windows XP) en moet om Nero uit het RAM-geheugen te verwijderen de PC weer uit/aan zetten.
Ook de DVD-lade kan (vóór het opnieuw opstarten van de PC) niet meer open, dus de DVD uitwerpen lukt niet.

Waar ligt dit toch aan? Ik heb bij systeemservices "COM-service voor IMAPI-systeembranders" al uitgeschakeld maar dat helpt ook niet.

Wie helpt mij uit de brand (erproblemen)?

Wordt het merk DVD-R(W) wel ondersteund door die brander? Ik kan ook niet zomaar elk merk/type gebruiken.

Ik gebruikte Imation DVD-RW en Princo DVD-R. Van de laatste weet ik in ieder geval dat iemand anders daar geen problemen mee had (via de Kieskeurig-site)...
De DVD+R en DVD+RW (die dus wel lukten) waren van Imation respectievelijk RICOH.
Waar kun je dat trouwens vinden, welke merken schijfjes door welke branders gegeten worden. Is daar een site van?

Ik heb een NEC 1300 en daarvan is een medialijst te downloaden vanaf de site van NEC. Kijk eens of Lite-on ook zoiets heeft.

Ter info: De princo's komen er in een test (PCM 02/2004) er belabberd van af.

ik heb zojuist gezocht na die site en vind hem niet, zou je zo vriendelijk willen zijn en hier een paar namen te vermelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan