nero loopt vast HELPPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
ik heb sinds een tijd nero 6.1 ultra edition (van kazaa gedownload wel) en heel de tijd deed ie het goed, en nu opeens blijft ie elke keer hangen bij 3% bij het omzetten van de bestanden voordat ie gaat branden. Ik kan dan niets meer doen, enmoet m via taakbeheer uitschakelen, waar ik dan de mededeling krijg dat nero niet reageerd. Wat kan hier de oorzaak van zijn. Ik heb m namenlijk opnieuw gedownload en eerst alles erafgehaald, maar hetzelfde probleem doet zich voor.
en gister bij een andere film die ik probeerde te branden stopte die bij 50%, en hij liep toen gewoon goed door, en toen opende ik iets, en of het is toeval, maar volgens mij leek het alsof die daardoor stopte. heeft dit met geheugen te maken of iets.

ik hoor het graag, alvast bedankt:thumb:

Wat zijn de systeem specificaties ( zo'n probleem hebben wij hier ook gehad )

systeem

het is een packerd bell laptop,
mobile intel(r) pentium (r) 4 - m cpu 1.80 ghz
kloksnelheid 1.79ghz
192 mb ram-geheugen. en harde schijf op laptop zelf van 40 gb. en aparte hardeschijf van 120 gb. en voor de rest geen id.

ik hoop dat je hier genoeg info aan hebt,

Mja, ik zou maar eens beginnen om te zien wat de status is van de DMA settings van de cd drives. Zet die uit en probeer het nog eens.
Het zou niet moeten mogen, maar negen van de tien keer is dat het probleem.

Als je problemen blijft houden, probeer dan een firmaware update voor je cd/dvd drives te krijgen en installeer de laatse versie van ASPI

dma setting

bedankt voor het advies, maar kan je me zeggen waar ik dat kan vinden die dma settings, ik ben best wel een beetje een leek op dat gebied, en heb er niet zo veel verstand van computers.

DMA = Direct Memory Access, wat zoveel betekent als dat het geheugen direct kan communiceren met apparaten ald cd/dvd drives.
Dat zou natuurlijk gewoon moeten werken, zeker bij een redelijk nieuwe pc, maar dat zijn de mysteries van Microsoft zeg maar. :D

Je moet de DMA instelling kunnen vinden in apparaatbeheer, bij de eigenschappen van het betreffende apparaat.

probleem

nou ik zie nergens die DMA settings, maar wat ik me afvraag is welke settings ik moet veranderen, is dat van de harde schijf, of van de cd-brander of wat. want hij brand opzich wel goed normaal gesproken, maar het omzetten van de bestanden in nero daar stopt ie mee. Ik heb nu nog een x geprobeerd, en hij bleef bij 55% hangen, Ik had enkelt msn aan. En het rare is, en misschien hebben jullie hier wat aan voor het probleem, bij cpu zie je wel dat ie bezig is, er staat namenlijk 80 of 90 of iets in die richting, dat verspringt natuurlijk. de tijd bij nero loopt ook gewoon door, en ik kan m ook kleiner maken en vergrooten op de computer maar als ik m afsluit doet ie het niet en loopt ie helemaal vast, en als ik bij taakbeheer nero afsluit, dan sluit ie hem wel af, maar eerst zie je nog staan :nero reageerd niet" kan het ook zijn dat ik andere programmas eraf moet gooien ofzo,

ik wordt zo langzamerhand een beetje gek:confused:

Ga naar control panel, system, device manager. Zoek de cd/dvd drives en klik daarop met je rechter muisknop. Dan moet je ergens DMA tegenkomen. (heb hier nu geen pc waar ik dat precies kan opzoeken, maar vanaf hier zou je moeten kunnen vinden)

Maar iets anders: je hebt niet toevallig ook EasyCD Creator ofzo op je pc staan? Dat werkt niet altijd even lekker samen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan