Nero loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Berichten
158
Hai mensen!

(winXP / nero 5.5.1.8)

IK wilde weereens een CDtje gaan bakken met nero.
Maar toen gebeurde er het volgende: de vooruitgangs-meter (2e balkje in het kader "Writing to disc") stopte ineens.Het was geen buffer-underrun, dat weet ik cker.
Ik probeerde toen het filmbestandje nog 2 keer te branden op andere CDRtjes maar kreeg hetzelfde probleem...Willekeurige vastloper..de ene keer bij 17%, de andere keer bij 49%..dan weer bij 13%...

Ik heb gister de systeemkast schoongemaakt *ff stof weghale enz enz* en ik denk dat ik met het bekabelen een foutje gemaakt heb...want daarna kwam het ook voor dat XP de brander opeens niet meer zag.*heb trwns een brander en een DVDspeler..eerste op slave /2e op master...)..en toen heb ik alles NOG eens opnieuw inelkaar gestoken (stroom en master-slave kabels) ..toen zag XP beide drives wel normaal...
Maar nu zit ik dus met dit brandprobleem...

Ideas, anyone?

--UPDATE---
Nu ziet XP die brander WEER niet...!!!!!
More ideas anyone?
 
Laatst bewerkt:
Los van het actuele probleem, advies : download 5.5.10.42, die is in ieder geval een stukje "nieuwer" dan de versie waar je NU mee werkt.
 
Laatst bewerkt:
Over die nieuwe versie..ja zalk doen:)
Maar hiervooor werkte nero 5.5.1.8 ook prima...dus kwil eerst graag weten hoe ik dit op moet lossen..:confused:
 
misschien helpt 't door even de DVD / CD speler en de brander in apparaatbeheer te verwijderen en daarna de pc opnieuw op te starten en de drives wederom te laten detecteren / herkennen ?
 
Geprobeerd...nu herkentie de brander en DVDspeler beide...en alsk een GOEDE CD in de brander doe leestie em ook prima..maar alsk een van die mislukte CDtjes erin doe dan gaatie raar doen...(en na het erindoen van een mislukte CD , leest ie die GOEDE CD ook nie meer)...
en de DVDspeler wil niet OPENEN..wat ik ook probeer..EJECT via windows..EJECT via de knop zelf...nada.....:(!!!!
 
d'r zit een klein gaatje voor in de DVD speler, als je hier een paperclip in stopt, gaat 'ie een stukje open, de rest moet je handmatig doen.
 
----4 mislukte burns later-----

Heb de DVDspeler opengeschroefd;er bleek iets vast te zitten...gaat nu weer normaal open en dicht...fixed
Maar toch bedankt Pasja,waarsch. had het met de paperclip sneller gekund..:)

Heb inmiddels ook het herkenningsprobleem verholpen, het was een beschadigde IDE kabel.
Maar nu die vervangen is, en beide drives normaal CD's kunnen lezen, blijft de brander (nero-verhaal zie boven)vastlopen...en het gekke is..alsk een simulation doe dan verloopt het helemaal oke!!!

Ik hoorde ooit eens van iemand dat een brander "op" kan raken.....:(..Maar als dat het zou zijn, dan zou het lezen toch ook niet goed meer gaan...? Still more ideas anyone?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan