Nero naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik brand een AVI van 700 MB naar een DVD. Het hele proces verloopt goed, zowel het transcoderen als het branden. Aan het eind krijg ik de melding dat het proces succesvol is verlopen. Ik kan de DVD echter niet bekijken, niet op de PC (met dezelfde speler waar ik ook mee gebrand heb) als ook niet op een normale DVDspeler.
Vervolgens probeer ik een CD met een VCD-bestand te kopieren. De eerste lukt prima, maar daarna krijg ik steeds foutmeldingen.
Wat kan er aan de hand zijn?

Een AVI ??

Helaas zegt dat te weinig. VirtualDub geeft alles de extensie AVI.

Daarnaast gebruikt DivX en XviD ook de extensie AVI.

Dus wat zegt gspot dat het is.

Maar daarnaast waarom brand je een AVI van 700MB op een DVD en niet op een CD.

Wil een film op een gewone DVD speler kunnen spelen moet de film eerst omgezet worden naar Mpeg2 of Mpeg1 voor VCD. Voor een DVD worden dan de bekende VOB files gemaakt.

Kijk op de site van tasman voor info.

Eric.

Re: Een AVI ??

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Helaas zegt dat te weinig. VirtualDub geeft alles de extensie AVI.

Daarnaast gebruikt DivX en XviD ook de extensie AVI.

Dus wat zegt gspot dat het is.

Maar daarnaast waarom brand je een AVI van 700MB op een DVD en niet op een CD.

Wil een film op een gewone DVD speler kunnen spelen moet de film eerst omgezet worden naar Mpeg2 of Mpeg1 voor VCD. Voor een DVD worden dan de bekende VOB files gemaakt.

Kijk op de site van tasman voor info.

Eric.

Bedankt. Stom dat ik niet aan Tazman heb gedacht. Snelkoppeling staat nb op mijn bureaublad.

Maar wat was het nu

Was het een DivX, die kun je afspelen met DivX Player. Moet je wel een moderne grafische kaart voor hebben, of een lagere resolutie gebruiken.

Ik speel ze af met PowerDVD, maar of dat komt omdat ik de codec heb gedownload weet ik niet.

Eric.

P.S. er zijn tegenwoordig ook goedkope DVD spelers die DivX aan kunnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan