Nero photosnap viewer

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Wat me nu gebeurt. Ik krijg per e-mail een foto opgestuurd met een .jpg extensie. Start automatisch nero photosnapviewer op en die kan dan vervolgens deze foto niet laten zien!!!! Vrijwel altijd vang ik bot en daarom wil ik die viewer helemaal niet want als ie al geen jpg herkent wat moet je er dan nog mee.

Mijn vraag is kan ik deze viewer verwijderen en hoe en waar???

Hoe komt het dat deze viewer zo vaak niks kan??

Hoe kan ik die jpg foto elders bekijken, nu start meteen nero op en er is geen andere mogelijkheid.

Hoe komt het dat Nero opeens zich opdringt als voorkeurs viewer??

In de verkenner rechtsklikken op een willekeurige JPG en dan kiezen voor "openen met", dan selecteer je een ander progje en tot slot het vinkje onderin waarmee je aangeeft dit soort bestanden altijd met het door jou gekozen voorkeursprogramma te willen openen.

Bij de installatie van Nero heb je vermoedelijk over het hoofd gezien dat Nero voorstelt om van alles en nog wat te openen met zijn eigen tools. Daar had je alles moeten (mogen) uitvinken. Nu kun je dat per soort bestand; .jpg .avi .mp3 etc. etc. herstellen zoals hiervoor vermeld.

En nee, je kunt het onderdeel van Nero niet afzonderlijk de-installeren, maar goed, beperk zijn speelruimte (zie hierboven) en je bent er vanaf / ziet 'm niet meer.

Laatst bewerkt:
Als je in de e-mail zelf op het bestand klikt kan je niet kiezen je moet eerst naar bijv desktop kopieren dan weer wel. Maar je kunt in dat neroding ook geen extensie instellen, dus volslagen belachelijk programmaatje zeker als het zich opdringt als voorkeurs prog. en dan geen jpg kan openen.

In de verkenner rechtsklikken op een willekeurige JPG en dan kiezen voor "openen met", dan selecteer je een ander progje en tot slot het vinkje onderin waarmee je aangeeft dit soort bestanden altijd met het door jou gekozen voorkeursprogramma te willen openen.

Daarom schreef ik het hierboven staande. Als je dat nú 1x doet bij een willekeurige .JPG in de verkenner, dan openen álle toekomstige .jpg's, of het nu op je hdd staande .jpg's betreft, óf .jpg's die je via de mail krijgt met het door jóu uitgezochte programma. Het gaat echter pas werken nádat je bovenstaande actie éénmalig hebt uitgevoerd.

Daarom schreef ik het hierboven staande. Als je dat nú 1x doet bij een willekeurige .JPG in de verkenner, dan openen álle toekomstige .jpg's, of het nu op je hdd staande .jpg's betreft, óf .jpg's die je via de mail krijgt met het door jóu uitgezochte programma. Het gaat echter pas werken nádat je bovenstaande actie éénmalig hebt uitgevoerd.

Gedaan, bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan