Nero, Roxio, UtraIso, maar vol met Alcohol spreekt de Deamon ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

elnero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Alle programma's uit de titel spelen ongetwijfeld "hun" rol in het hele "image" en "burning" veld van software-toepassingen. Elk van hen vraagt ook zijn financiele prijs in mijn geldbeugel én capacitieve prijs op mijn harde schijf.

Mijn vraag is dus kort en als dusdanig niet moeilijk: kan dat simpelder.

Bestaat er een onderling vergelijkende tabel van deze programma's op basis van:
- hetgeen elk van deze programma's wél en niét kan in mounting
- hetgeen elk van deze programma's wél en niét kan in unmounting;
- het functioneel gebruiksgemak voor beginners (vb via wizards)
- het functioneel gebruiksgemak voor experten, i.c. openheid van het programma?

Op deze wijze kan dan door elkeen vrij makkelijk de meest opportune keuze gemaakt worden, niet! :o

Hoezeer omvangrijk het antwoord op bovenstaande vraag mag zijn, zou het niettemin een zéér grote hulp zijn voor zowel beginners als gedeelde experten.

Ik kijk uit naar de reactie zowel ten gunste als ...;

:rolleyes:

El

Een directe vergelijkingstabel heb ik nog niet gezien. Maar de programma's verschillen wel in wat ze kunnen.

Nero (7) gebruik ik over het algemeen om dingen mee te branden in combinatie met Daemon Tools om ISO's etc. te mounten.
Alcohol gebruikte ik eerder wel, maar het kan ook zonder. Daemon kan immers MDS/MDF files mounten en die kan ik dan branden met Nero. Wellicht wat meer omslachtig maar dat is dus de reden waarom velen allerlij programma's hebben die min of meer hetzelfde doen. :rolleyes:

UltraIso is gemakkelijk maar ik gebruik het zelden of nooit. Want wanneer zou je zelf een ISO willen maken ? Hooguit als je veel hetzelfde moet kopiëren.

Zelf zou ik dus Nero met Daemon Tools aanraden. Voor DVD's gebruik ik echter de programmatuur van SlySoft (AnyDVD, CloneDVD).
Omdat ik de programma's gemakkelijk vind werken en alles bevatten wat nodig is.

Dank voor de reply. Hopelijk vinden we wel een tabelletje.

Toch fijn,

El

Toch noch effe onder de aandacht berngen. misschien toch nog ergens een vergelijking of een alomvattend programmaatje ... :o :o
El

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan