Nero VCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb mijn eerste VCD met Nero gemaakt (vroeger deed ik dat met een ander programma), maar zowel in de Windows Verkenner als in PowerDVD krijg ik bij opening de foutmelding 'Onjuiste functie - J (de CD-ROM-drive) is niet toegankelijk'.
Nero zei dat de VCD succesvol gemaakt was.
Wat zou het probleem zijn?

Groet,
Dick

P.s. Hum! Ik stop de VCD in een andere pc met een DVD-ROMdrive en daar wordt de (V)CD gewoon geopend.

Nogmaals HUM! Bij controle blijkt er iets met mijn CD-ROM drive mis te zijn.

Ik trek de vraag terug! Nee, toch niet!

Ik heb een nieuwe Plextor DVD-ROMdrive in m'n pc gezet en ik houd het probleem!

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd een van die eerder gebrande vcd's af te spelen?

Ja, krijg dezelfde foutmelding bij andere cd's.
Inmiddels is de titel van de topic dus ook fout: het heeft niets met Nero te maken.
M'n oude CD-ROM en m'n nieuwe DVD-ROM-drive geven dezelfde foutmelding.
Het maakt ook niet uit of het een VCD of een audio-CD is. De drive is niet toegankelijk.

Hier wat info :) Hoop dat het van toepassing is.

Hé dank je wel!
Bij Microsoft is de fout inderdaad bekend, maar de oplossing lijkt niet van toepassing: het niet update-zijn van EasyCDcreator. Ik heb dat programma niet meer en er zijn ook geen restanten in het register.
Gisteren deed de drive het nog, trouwens.

Dan kan ik alleen nog vragen : wat is er veranderd sinds gisteren? Ik heb een berg bladzijden google doorgewerkt. Enige aanwijzing die ik daar gezien heb is Roxio's cd creator. Maar aangezien je zegt dat die verwijderd is?

Mumzel, ik vond hier in het archief een geval van hetzelfde probleem waarbij de oplossing was het deïnstalleren van Nero!
Heb dit ook gedaan en, voilà, de drive is weer toegankelijk.
Vreemd toch? Net een VCD met Nero gemaakt en moet het programma verwijderen om de VCD te zien.

Die versie van Nero heb ik al meer rare dingen van gelezen :)

:(
De vreugde is van korte duur!
Ik verwissel een CD en de foutmelding is terug. Niet speciaal bij die CD maar bij iedere.

Even een samenvatting... Je had eerst Easy cd creator er op. Hebt dat verwijderd en daarna nero 6 erop gezet. Het vorige apparaat gaf die foutmelding maar scheen ook kapot te zijn. Die heb je vervangen door die plextor maar die gaf ook dezelfde foutmelding. Na het verwijderen van Nero 6 kon je 1 cd ( door die Nero gebrandt ) afspelen en daarna niets meer. Dus nog steeds is de speler niet toegankelijk.....

Ik neem aan dat je de speler bij het vervangen verwijderd hebt uit apparaatbeheer en bij installatie van die plextor de goede drivers hebt geïnstalleerd?

Je samenvatting klopt. Alleen is het al ca. een maand geleden dat ik ECDC vervangen heb door Nero.

Drivers! Die werden automatisch geïnstalleerd. Er wordt gemeld dat het apparaat correct werkt.
Overigens worden die (Microsoft-)drivers door Roxio geleverd...
En ja, de foutmelding was er al bij het vorige apparaat, een Asus CD-ROM die een beetje oud is.

Heb je het register ook schoongemaakt, toen je ECDC hebt verwijderd?

Heb daarstraks nog gekeken in het register: niets meer te vinden van ECDC of Roxio.

Maarrr, ik had na de deïnstallatie van Nero niet het register opgeschoond!
Nu wel, en de drive is weer toegankelijk.

Wat een gedoe!
Nero nu opnieuw installeren?

Ik zou inderdaad proberen om Nero weer opnieuw te installeren en kijken wat ie dan doet.
Installeer hem na een nieuwe opstart.
Eventueel eerst je temp map leegmaken.

Is het 'toegestaan' om te laten zoeken naar .tmp files en die te verwijderen?
Zo blijken er namelijk ook in andere mappen tempfiles te zitten.

Heb het maar zo gedaan (ongeduldig ;) ).
Nero geïnstalleerd en alles werkt.
(De verkenner lijkt sneller te werken :) )
Weer een middag kwijt.

Maar wel hartelijk dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan