Nero vision 4: geen plaatje bij het menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doomic

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
zoals de titel al zecht... ik heb nero vision 4
een pracht programma, maar ik vroeg me af of je ook de plaatsjes weg kan halen bij het titelmenu?

dus nu is het zo:
01.jpg

en ik wil het zo:
02.jpg

is het bijvoorbeeld mogelijk om zelf iets aan de layout-categorie toe te voegen?

edit: ik weet dat ik ook gewoon een zwarte afbeelding kan nemen, maar de achtergrond beweegt en dan zie je dus alsnog dat het een plaatje is

Laatst bewerkt:
best stom om op je eigen vraag een antwoord te geven, maar ik dacht: mochten meer mensen dit probleem hebben dan kunnen ze dit mischien via google of andere zoekmachiene vinden.

tot nu toe is het me niet gelukt om echt het plaatje weg te halen zodat je alleen tekst hebt, maar ik heb wel zoiets gelijks gevonden, namelijk de button transparant gemaakt.
dit is heel simpel:
ga naar: C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero Vision\Buttons
(dit is bij mij het geval, ik heb dit opgezocht door de zoekfunctie te gebruiken en te zoeken naar bijvoorbeeld 5pointstar_button, want dat was 1 van de buttons waar je uit kon kiezen)
vervolgens kopieer je 1 willekeurige afbeelding, verander je de naam ervan en opent hem in paint. gebruik de "kleur selecteren" functie en klik op het rood (deze functie zit boven de funcite "potlood"). vervolgens zorg je dat heel de afbeelding die zelfde kleur rood wordt. je slaat hem op. vervolgens open je nerovision en zoek je in het lijstje van buttons jouw plaatje op. en je ziet geen afbeelding meer...

zo kan je dus ook gewoon je eigen buttons maken,
rood zorcht voor transparantie en groen geeft aan waar het plaatje van de film doorheen mag schijnen.

suc6 voor de mensen die dit altijd al gewild hebben ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan