Nero: wachten tot het station gereed is...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBeat

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2003
hallo,

ik snap er niks meer van... ik heb met 5 verschillende soorten en merken branders geprobeerd in mijn pc maar ik krijg steeds hetzelfde, namelijk 'Wachten tot het station gereed is'. Ik heb ook gebrobeerd om dan maar met een ander brandprogramma aan de slag te gaan, maar ook dat mag niet helpen. Ik heb deepburner, TMPGEnc DVD Author, easy cd creator gebruikt maar niks doet het. Het viel me wel op dat als ik via de XP brandtool een cd maak dit wel lukt...

ik heb ook al biosupdates gedaan en firmware updates van de branders.

weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Da's een heel interessant probleem :

branden met Windows lukt wel, branden met andere brandprogramma's niet.

Ik vermoed dat dit topic wel eens een "lange staart" zal kunnen gaan krijgen, dus hierbij een eerste gok van de mogelijke oorzaak:

jij hebt meerdere brandprogjes op je pc staan en min of meer bekend is dat de software van Easy CD Creator tegelijk op een hdd met die van Nero, nog wel eens voor probleempjes kan zorgen.........
Heb jij meerdere brandprogjes geinstalleerd op de hdd ?

Je zou kunnen overwegen om ze allemaal eraf te halen en vervolgens er 1 terug te installeren.

Wat je overigens niet in je vraag vermeldt, is of het branden altijd normaal is verlopen. M.a.w. wat waren de omstandigheden toen het probleem zich voor het eerst voordeed?

Check ook even of de ASPI layer van b.v. Nero nog goed is geinstalleerd. Misschien alle brand progrogs er af halen en Nero opnieuw installeren.

Geplaatst door gast0225

....
jij hebt meerdere brandprogjes op je pc staan en min of meer bekend is dat de software van Easy CD Creator tegelijk op een hdd met die van Nero, nog wel eens voor probleempjes kan zorgen.........
Heb jij meerdere brandprogjes geinstalleerd op de hdd ?

Je zou kunnen overwegen om ze allemaal eraf te halen en vervolgens er 1 terug te installeren.

>>>> Ik heb nu alleen Nero erop staan. Ik heb al die programma's getest om te kijken wat er aan de hand is...

Wat je overigens niet in je vraag vermeldt, is of het branden altijd normaal is verlopen. M.a.w. wat waren de omstandigheden toen het probleem zich voor het eerst voordeed?

>>>> Zover ik me nog ken herinneren heb ik het probleem al heeeel lang...maar had er geen zin meer in om het op te lossen omdat ik de brander niet meer gebruikte, maar nu heb ik laatst een dvdrw erin gezet maar ook deze brander gedraagd zich precies hetzelfde als al zijn voorgangers.

Geplaatst door _ShaiHulud_
Check ook even of de ASPI layer van b.v. Nero nog goed is geinstalleerd. Misschien alle brand progrogs er af halen en Nero opnieuw installeren.

>>>> heb ik kunnen downloaden en geupdate en gechecked...daarna opnieuw pc moeten opstarten....helaas... weer niks :confused:

Er schoot me nog iets te binnen. Ik heb wel eens gehad dat een programma het station lockt als dit programma is gestart (maar niet gebruikt). Je zou eens kunnen kijken bij de opties van die XP burntool aangezien die blijkbaar geen problemen heeft.

Probeer eens 1 voor 1 programmas / processen via de taakbeheer te beeindigen (let op je computer kan hierdoor vastlopen als je de verkeerde processen killed).

Of misschien als eerste eens checken op spyware.

Het lijkt er op, dat het station door een programma (windows) 'vast gehouden' wordt. Heb je bijvoorbeeld alle bestanden die klaargezet zijn voor het branden, na het branden wel verwijderd of gebruik je een programma waardoor je via windows verkenner bestanden gewoon naar de cd kan slepen (zoiets als InCD)??

ik gebruik nu geen andere brandsoftware.

ik had ook geprobeerd om opnieuw te installeren, maar ook dit haalt niks uit...

ik heb hier 2 plaatjes van het probleem:

waitingfordrive.jpg

waitingfordrive2.jpg

Het is maar moeilijk te bevatten dat Windows wel wil branden en externe software niet.

Je komt toch langzamerhand weer bij (eerder) genoemde opties als:
- ASPI drivers,
- regiocode (te) vaak veranderd waardoor de zaak op "slot" zit ? (Al kan ik dan niet verklaren waarom Windows dan WEL wil branden.............)

Ik zou tot slot als het mijn machine was een frisse laatste poging doen:

ALLE brandsoftware van derden op de juiste manier verwijderen,
daarna PC opnieuw opstarten en dan ook het brandstation de-installeren / verwijderen in apparaatbeheer.
Vervolgens de pc opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurt.
Het is namelijk zo onlogisch als wat dat Windows kennelijk wel het apparaat "ziet", maar dat software van externe brandprogjes dit niet doen.

Als na het advies de boel nog niet werkt, dan zou ik eens een mailtje richting Nero sturen als ik jou was. (Er vanuit gaande dat je een legale versie hebt)

Heb je soms als standaard actie staan dat windows in actie moet komen bij een lege cd/dvd.
Ga naar verkenner, klik daar met rechts op de brander, kies het tabblad 'automatisch afspelen', kies in het pull down menu 'lege cd' en selecteer onderaan 'vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan