Hoi Jan!
Ik was aan het typen en ik zie dat mijn grote vriend(in) Buffy

jou ook wat links heeft gegeven voor updaten van Nero :thumb:
Niet te danken, graag gedaan.
Ik doe niets wat ik niet leuk vindt dus als we maar lol in hebben…
Dus het ligt niet aan Nero.. En omdat ik het niet erg vindt=
Ik heb ook net nog gekeken op de site van Nero. Dat wordt moeilijk bij hun. Maar.. je kan ook een beetje ‘googelen’. Als je op de PC een Nero versie hebt met CD erbij dan wil het meestaal wel om een nieuwe versie er overheen te gooien.
Ik gebruik zelf nu Nero 5.5. en werkt prima. Heb nog niet geüpdate naar 6.
Als je iets al hebt gebrand dan kun je daar niets meer aan doen, helaas.
Je hebt wel gelijk, CD’s zijn niet zo duur. Ik gebruik nog steeds merk CD's maar zelfs dat is niet echt duur.
Soms lukt me wel om liedjes op te knappen met Nero Wave Editor. Maar ik doe dat met 1-2 liedjes en nooit 10-20 (te veel werk).
Wat betreft Kazaa: ik heb hier op het forum al eerder uitgelegd. Plaatsmaatschappijen hebben een trucje bedacht om mensen te ontmoedigen. Kazaa detecteert fouten in de eerste ± 30 seconden. Liedjes worden daarna beschadigd. Aantal tips:
-kijk naar de bandbreedte van de uploader. Is dit erg hoog (duizenden of zo) dan hoef je niet te downloaden.
-tijdens downloaden probeer het liedje af te spelen zodra rond de 700 kb gedownload is. Gaat het goed na 30 seconden, laat maar staan. Anders = verwijder voordat je alles download!
-in het zoekvenster als je met de muis over de liedjes gaat krijg je eventjes een kleine venster in geel. Kijk goed wat daar staat. Soms staat, onderaan, iets in het trend van: buy CD..of zo. Download dat bestand niet!
Andere alternatief? Ik kreeg ook de tip : Imesh. Beetje zoeken met Google en je vind het. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Nu heb ik nog geen tijd voor.
groetjes
falco