nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Goedenavond.

Ik heb sinds kort nero brand software. Ik moet dus nog een beetje wennen. Ik heb nu wat muziek gedownload en dat wilde ik gaan branden.
Ik krijg echter steeds een foutmeldind dat het geselecteerde bestand geen geldig format is.
Zie ook bijlage.
Ik snap er niks van , ik heb al even op deze site rondgekeken maar kon niks vinden wat er op leek.
Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Bijlagen

wat staat er voor lettercombinatie achter de . in de bestandsnaam?

Voorbeeld : binnen Word2000 heeft een aldaar gemaakt bestand de naam naam.DOC

Het gaat dus om de laatste drie letters, welke zijn dat ?

Hoi en bedankt voor je reactie.

Er staat alleen maar dit: mp3 audiobestand(mp3)

Oeps er staat een foutje in mijn eerste post.
Deze zin: Ik krijg echter steeds een foutmeldind dat het geselecteerde bestand geen geldig format is.
Moet zijn: De selected wma files are protected and cannot be processed.

Dan zit er een kopieërbeveiliging op.

Geplaatst door Tiborv
Dan zit er een kopieërbeveiliging op.

Op werkelijk al mijn gedownde liedjes? Wat heb je dan aan kazaa?
Ik zal nog even een cd met gedownde nummers (van lang geleden) op mijn HD zetten om te zien of hij deze wel brand.

Aan kazaa heb je geen ene donder.. Leuk voor af en toe een nummer, maar verder ook niet.

Kazaa is wel een ideaal middel om je anti-virus pakket te testen.

Geplaatst door Tiborv
Aan kazaa heb je geen ene donder.. Leuk voor af en toe een nummer, maar verder ook niet.

Kazaa is wel een ideaal middel om je anti-virus pakket te testen.

HUH???
Persoonlijke mening dan.....ik vind alles en brand alles...nooit problemen.

meestal ben ik het wel met Tiborv eens, maar met de uitspraak over Kazaa............. ???

Mijn aanstaande schoondochter had voor haar studie Autocad2002 (of was het 2003 ?) nodig, toch een progje van zo'n beetje 4000 €. Op de genoemde site vond ik het en na de installatie bleek het nog prima te werken ook......... ;) :D , de installatie was weliswaar redelijk gecompliceerd maar het werkt.......... :D

Hetzelfde gold voor Adobe Photoshop 7.0, een progje van een paar honderd €, dus tja, of ik jouw mening over Kazaa helemaal kan delen Tiborv...................?

Uh dat begrijp ik allemaal jongens maar weten jullie wat ik eraan kan doen.
Met easy cd creator heb ik er geen last van dat ik ze niet kan branden.
Dus ik denk dat ik iets moet downloaden (updaten) of instellingen veranderen.
Misschien weten jullie nog wat.

Ik heb met nero ook wel problemen met het branden van beveiligde WMA bestanden, of Easy CD... het wel kan weet ik niet, ik werk er nooit mee. Trouwens, onder Windows 98 werkt het bij mij wel, onder 2000 niet!

[offtopic] @ Pasja, ik heb andere wegen, sneller en veiliger...[/offtopic]

We gaan ervan uit dat je de gedownloade mp3-tjes ook op cd hebt, en dus de wettige eigenaar ervan bent. Selecteer je wel de juiste optie bij het branden? Als je mp3-tjes brandt als data, blijven ze mp3. Brand je ze als audio, dan zal je ze in (de meeste) cd-spelers kunnen afspelen.

Geplaatst door hangmat
We gaan ervan uit dat je de gedownloade mp3-tjes ook op cd hebt, en dus de wettige eigenaar ervan bent. Selecteer je wel de juiste optie bij het branden? Als je mp3-tjes brandt als data, blijven ze mp3. Brand je ze als audio, dan zal je ze in (de meeste) cd-spelers kunnen afspelen.

Tuurlijk want ik ken de regels van deze site toch. Zou het anders niet durven vragen.
Ik heb aangegeven dat ik een audiocd wilde branden ja.
Ik kijk er morgen nog wel weer even naar. Als jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag

In de laatste tijd staan op Kazaa veel ‘wma’ liedjes. Deze zijn ‘beveiligd’, met een of andere koppeling naar Napster.
Men is erg druk bezig om Kazaa onaantrekkelijk te maken.
Probeer als dat werkt met een CD.
Is dat Nero van een CD? Heb je Nero gekocht?
Nero heeft een beveiliging dat gekoppeld is aan het type brander.
Voorbeeld: je koopt een PC met brander met Nero erbij. Je brander is een…Lite-On.
Ga je een andere brander in de PC zetten (bijv. Acer) dan werkt Nero niet meer.
Heb je’m?

Geplaatst door falconetti
In de laatste tijd staan op Kazaa veel ‘wma’ liedjes. Deze zijn ‘beveiligd’, met een of andere koppeling naar Napster.
Men is erg druk bezig om Kazaa onaantrekkelijk te maken.
Probeer als dat werkt met een CD.
Is dat Nero van een CD? Heb je Nero gekocht?
Nero heeft een beveiliging dat gekoppeld is aan het type brander.
Voorbeeld: je koopt een PC met brander met Nero erbij. Je brander is een…Lite-On.
Ga je een andere brander in de PC zetten (bijv. Acer) dan werkt Nero niet meer.
Heb je’m?

Hey Falconetti.

Klopt, ik heb in deze computer een lite-on brander zitten.
Hierbij werd ook de brandsoftware geleverd. Het is dus een zogenaamde OEM versie (staat ook bij de versie, iets van 5.5.nogwat BUNDELD)
Ik heb echter mijn brander niet verwisseld dus zou het nog gewoon moeten werken. Ik ga het vanavond als ik weer thuis ben nog even proberen met een gewone cd en een "backup" cd ;).
Ik laat het hier nog wel even weten.

Oh ja, hoe, voor wat betreft de koppeling naar Napster, kan ik van tevoren zien of zo'n nummer beveiligd is. Want als ik eerst een brandlijst moet maken, dan moet gaan branden om er achter te komen dat het nummer beveiligd is vind ik een beetje omslachtig.

Groetjes,

Als je de CD hebt dat geleverd is bij je brander dan is dat O.K. Omdat dit een legale versie is kun je makkelijk ook beetje updaten bij Nero. Je draait dan de update gewoon er overheen.

Wat betreft de liedjes met problemen: je kan het niet zien als ze beveiligd zijn.
In heb het beetje gehad met Kazaa. Met ‘oude’ muziek gaat nog wel. Met de nieuwe liedjes is het klooien: je moet na downloaden steeds het liedje beluisteren voordat je gaat branden. Anders heb je veel beschadigde rommel gebrand.
Maar als bij jou: ALLE gedownloade liedjes foutmelding geven, dan is wat anders aan de hand.
We horen het nog wel.

groetjes
falco

Hey falconetti.

Wederom bedankt voor je hulp.
Ik heb zojuist een cd gebrand met muziek die ik al een jaartje ofzo als "backup" had liggen.
Het is nu wel prima gelukt dus het ligt niet aan nero denk ik dus.

Nog wel even twee andere vraagjes als je het niet erg vindt.
Hoe moet ik mijn nero updaten. Ik heb via het programma naar de site gelinkt naar updates maar daar staat alleen de niewste 6.0. Dus geen updates voor mijn 5 versie.

Hoe moet dat nu als het eerste nummer dat in de lijst staat van wat er gebrand moet worden wel goed (niet beveiligd) gaat maar bv het tweede nummer niet (beveiligd). Dan kan ik zeker de hele cd weggooien?
Lijkt mij een beetje dure grap. Ook al kosten CD-r niet meer zoveel.

En ja, ik heb een poosje niet op Kazaa rondgehangen en ik heb ook gemerkt dat vaak alleen het begin en het einde van een nummer erop staan (vind ik eigenlijk best wel humor). Weet je misschien een alternatief stuur maar via email.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door plotter
Hoe moet ik mijn nero updaten. Ik heb via het programma naar de site gelinkt naar updates maar daar staat alleen de niewste 6.0. Dus geen updates voor mijn 5 versie.

Hoi,

Ik ben falconetti niet maar reageer toch maar even: de updates voor Nero 5 zijn ook nog steeds te krijgen hoor (en voor Nero 4 en Nero 3 trouwens ook), kijk maar eens: http://www.nero.com/en/631933457317970.html

Hoi Jan! :D

Ik was aan het typen en ik zie dat mijn grote vriend(in) Buffy :D jou ook wat links heeft gegeven voor updaten van Nero :thumb:

Niet te danken, graag gedaan.
Ik doe niets wat ik niet leuk vindt dus als we maar lol in hebben…:D :D

Dus het ligt niet aan Nero.. En omdat ik het niet erg vindt=

Ik heb ook net nog gekeken op de site van Nero. Dat wordt moeilijk bij hun. Maar.. je kan ook een beetje ‘googelen’. Als je op de PC een Nero versie hebt met CD erbij dan wil het meestaal wel om een nieuwe versie er overheen te gooien.
Ik gebruik zelf nu Nero 5.5. en werkt prima. Heb nog niet geüpdate naar 6.

Als je iets al hebt gebrand dan kun je daar niets meer aan doen, helaas.
Je hebt wel gelijk, CD’s zijn niet zo duur. Ik gebruik nog steeds merk CD's maar zelfs dat is niet echt duur.
Soms lukt me wel om liedjes op te knappen met Nero Wave Editor. Maar ik doe dat met 1-2 liedjes en nooit 10-20 (te veel werk).

Wat betreft Kazaa: ik heb hier op het forum al eerder uitgelegd. Plaatsmaatschappijen hebben een trucje bedacht om mensen te ontmoedigen. Kazaa detecteert fouten in de eerste ± 30 seconden. Liedjes worden daarna beschadigd. Aantal tips:
-kijk naar de bandbreedte van de uploader. Is dit erg hoog (duizenden of zo) dan hoef je niet te downloaden.
-tijdens downloaden probeer het liedje af te spelen zodra rond de 700 kb gedownload is. Gaat het goed na 30 seconden, laat maar staan. Anders = verwijder voordat je alles download!
-in het zoekvenster als je met de muis over de liedjes gaat krijg je eventjes een kleine venster in geel. Kijk goed wat daar staat. Soms staat, onderaan, iets in het trend van: buy CD..of zo. Download dat bestand niet!

Andere alternatief? Ik kreeg ook de tip : Imesh. Beetje zoeken met Google en je vind het. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Nu heb ik nog geen tijd voor.
groetjes
falco

Nou beste falconetti, om nu IMesh te gaan aanraden... Brengt een enorme berg nare spyware met zich mee, als ik me niet vergis.

Ikzelf download muziek alleen nog van Soulseek, maar of dat wat voor je is is wat afhankelijk van je smaak. Films haal ik meestal van het netwerk van E-Donkey (via E-Mule) en ook met BitTorrent (met Shareaza als client). Kazaa(Lite) gebruik ik al tijden niet meer, er zijn zó veel betere alternatieven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan