nerovision / project reduced

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
wanneer ik via nerovision de files selecteer die ik op een dvd wil branden dan zie je via de grootte balk excat wanneer je boven de 4,7 gb uitkomt.
wanneer je bijv. 2 films selecteert en de volgende opmerking verschijnt:
Your project currently exceeds the capacity of a normal DVD, but still fits onto a DVD-9 disc. You need a DVD 9-media to record your project on. Do you want too have the project quality recuded automatically so that your project will fit into the available space?
If you click no project will be expanded to DVD-9 disc

Ik klik hier JA, en de films worden beiden gebrand op DVD. Afkijken op de dvd speler lukt ook.

1) Wat is eigenlijk een DVD-9 media ???
is een normale cd een dvd-9 media ??
2) worden de films door mijn ja klikken geperst op de dvd wat de kwaliteit vermindert ???
zijn er nog meer nadelen wanneer ik met de keuze ja brandt ????

JA klikken wil zeggen dat Nero je film gaat "bijeenpersen" tot ie op een enkellaags-DVD'tje past. (4,7gigabyte). Dit betekent wel een beetje kwaliteitsverlies. Maar dat valt meestal wel mee.
NEE klikken wil zeggen dat Nero je film NIET bijeen gaat persen maar dat wil ook zeggen dat je dan een 2-laagsDVD'tje zal nodig hebben om er alles op te krijgen. (DVD-9)

Een DVD-9 is een 2-laagsDVD, waar je een 2-laagsbrander voor nodig hebt. Dit wordt bij de specificaties van de brander aangeduid als "dual layer".
Een CD is dus geen DVD-9.

James:)

Laatst bewerkt:
JA klikken wil zeggen dat Nero je film gaat "bijeenpersen" tot ie op een enkellaags-DVD'tje past. (4,7gigabyte). Dit betekent wel een beetje kwaliteitsverlies. Maar dat valt meestal wel mee.

Ligt er ook aan hoever je boven de 4.7 uitkomt :). Heb je een film van 4.8 GB (om wat te noemen) heb je minder compressie nodig van een van 5.7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan