Hoi
eerste post op het forum, hopelijk goeie input hier
Het doel :
ik heb data in de volgende format:
Week HomeTeam Awayteam Helpcolumnhometeam Helpcolumnawayteam HelpHT-1 HelpAT-1
1 arsenal manchester arsenal1 manchester1 arsenal0 manchester0
2 tottenham arsenal tottenham2 arsenal2 tottenham1 arsenal1
3 arsenal chelsea arsenal3 chelsea3 arsenal2 chelsea2
--ik heb 4 helpercolumns gemaakt met concatenates omdat ik dit niet kan programmeren
ik tracht het volgende te bereiken
week 3 : arsenal speelt thuis, ik wil de oude rating opzoeken van arsenal via een vlookup gebaseerd op column AI, dus kijken of arsenal2 ( vorige week) te vinden is in de column Ai, indien wel , vlookup arsenal2 in een range, indien arsenal2 niet in column AI is , wil dat zeggen dat het te vinden is in column AJ, dus dan wil ik vlookup doen in de range AJ:AW ,( nota: soms heeft een team de week voordien niet gespeeld dus zou eigenlijk de waarde arsenalcurrent week -2 = arsenal1 tegen dezelfde logica moeten gestest worden, maar dit is not te complex voor mij om te intergreren in de code)
mijn huide code werkt niet,
ik heb ze getest door de lookups te vervangen door fixed number en ik krijg ofwel als resultaat allemaal 5 of allemaal 1000 als waarde, , dus het lijkt alsof niet elke waarde gestest wordt of ze in column AI staat of niet.. want ik zou afwisselend 5 of 1000 moeten zien..
voorbeeld file in bijlage
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm
eerste post op het forum, hopelijk goeie input hier

Het doel :
ik heb data in de volgende format:
Week HomeTeam Awayteam Helpcolumnhometeam Helpcolumnawayteam HelpHT-1 HelpAT-1
1 arsenal manchester arsenal1 manchester1 arsenal0 manchester0
2 tottenham arsenal tottenham2 arsenal2 tottenham1 arsenal1
3 arsenal chelsea arsenal3 chelsea3 arsenal2 chelsea2
--ik heb 4 helpercolumns gemaakt met concatenates omdat ik dit niet kan programmeren

ik tracht het volgende te bereiken
week 3 : arsenal speelt thuis, ik wil de oude rating opzoeken van arsenal via een vlookup gebaseerd op column AI, dus kijken of arsenal2 ( vorige week) te vinden is in de column Ai, indien wel , vlookup arsenal2 in een range, indien arsenal2 niet in column AI is , wil dat zeggen dat het te vinden is in column AJ, dus dan wil ik vlookup doen in de range AJ:AW ,( nota: soms heeft een team de week voordien niet gespeeld dus zou eigenlijk de waarde arsenalcurrent week -2 = arsenal1 tegen dezelfde logica moeten gestest worden, maar dit is not te complex voor mij om te intergreren in de code)
mijn huide code werkt niet,
ik heb ze getest door de lookups te vervangen door fixed number en ik krijg ofwel als resultaat allemaal 5 of allemaal 1000 als waarde, , dus het lijkt alsof niet elke waarde gestest wordt of ze in column AI staat of niet.. want ik zou afwisselend 5 of 1000 moeten zien..
voorbeeld file in bijlage
Code:
Sub oldhome_home()
Application.ScreenUpdating = False
Dim i As Integer
i = 1
'If Application.WorksheetFunction.IsError(Application.WorksheetFunction.VLookup(Cells(21 + i, 31), Sheets("data").Range("ai:aw"), 12, False)) Then
If Not IsError(Application.Match(Cells(21 + i, 31), Sheets("data").Range("aw1:aw21"), 0)) Then
Do While Cells(21 + i, 31).Value <> ""
Cells(21 + i, 37).Value = 5
'Cells(21 + i, 37).Value = Application.VLookup(Cells(21 + i, 31), Sheets("data").Range("ai:aw"), 11, False)
i = i + 1
Loop
Else
Do While Cells(21 + i, 31).Value <> ""
Cells(21 + i, 37).Value = 1000
'Cells(21 + i, 37).Value = Application.VLookup(Cells(21 + i, 31), Sheets("data").Range("aj:aw"), 12, False)
i = i + 1
Loop
End If
End Sub
Laatst bewerkt: