.NET Detector

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanonymouss

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Hallo ik heb een klein programma gemaakt dat naar framework versie zoekt.
Nu wil ik dat mensen mijn programma uit testen op eventuele fouten.
Ik heb mijn programma alleen getest op computers met een x64 processor.

Dank u

Hier is een link naar mijn programma : http://dl.dropbox.com/u/38016137/Software%20downloads/Dot-Net%20Detector.exe

hier heb je wat screenshots

Afbeelding2.png

Laatst bewerkt:
1. Misschien de Info button veranderen naar een InfoBox en icoontje daarvan verbeteren.
2. Misschien een splashscreen bouwen?

Je kunt de foto zien op de eerste topic

Een splasscreen is wat te veel voor een klein programma zoals dit.

Prima hoor :thumb:.

De enige verbeterpunten zijn dat je even de afbeeldingen aan moet passen. (Het vraagteken-, uitroepteken- en .NET-pictogram).

Een splashscreen lijkt me voor dit programma inderdaad niet nodig. ;)

Door de standaard windowspictogrammen. Dat .NET-pictogram: gewoon een beter zoeken. Deze is niet heel mooi.

Wanneer staat er trouwens een vraagteken en wanneer een uitroepteken? :confused:

Aangenomen dat je de laatste versie van Visual Studio gebruikt en het programma geschreven hebt in het .NET 4.0 framework, is het echt zo nutteloos als het maar kan zijn. De gebruiker dient dan immers sowieso over het .NET 4.0 framework te bezitten om je programma te kunnen draaien. :p

Aangenomen dat je de laatste versie van Visual Studio gebruikt en het programma geschreven hebt in het .NET 4.0 framework, is het echt zo nutteloos als het maar kan zijn. De gebruiker dient dan immers sowieso over het .NET 4.0 framework te bezitten om je programma te kunnen draaien. :p

Ik heb de laatste versie van framework das waar. Maar ik heb het programma gemaakt
in framework v2.0 zie deze foto:
Naamloos.png

Normaal gezien is standard framework v2.0 al reeds geinstalleerd, dus iedereen kan dat normaal gezien gebruiken.

Het werkt bij mij, maar de help button ziet er bij mij iets anders uit:
attachment.php

Knipsel2.PNG

En aangezien het programmaatje 1 ding doet, kan je dat misschien ook gelijk laten gebeuren als het start...

Maar het werkt wel :thumb:

Omdat ik de button ook veranderd heb en een nieuwe exe geplaatst heb op mijn dropbox.

De eerste foto moet je negeren.

?

Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt

test.png

De 2 versies die jullie zien zijn framework versies, maar hoe komt het dat het verschillend is?

de eerste code = Environment.Version.ToString
de tweede code = "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework\Policy\Upgrades\", "4.0.30319"

welke van de twee is mijn echte versie?

Laatst bewerkt:
de tweede code is de code die word gebruikt bij updates
.NET zal alleen zijn Minor version updaten maar nooit zijn build
4.0.0 is de MAJOR dit is de versie waarmee programma's rekening mee houden (If 4 > 3.5)
de 4.0.30319 is de versie waarmee Updates rekening mee houden (is de versie groter dan ..)
het streepje is een onderverdeling

De eerste code is de volledige versie Major,minor,build
volgens mij kan je ook: Environment.Version.major.ToString ? Maar daar ben ik niet zeker over

gr,
Maxim

ze zijn bijde hetzelfde maar de eerste heeft nog een revision versie (meer detail) de tweede is hetzelfde maar op de manier dat je het toont is het een gewone string

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan