..net een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanGeluk

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Goedenavond, ik zit met een probleem.

Wij hebben net een nieuwe pc gekocht (fujitsu siemens Scaleo 600. P4 3.0GHz, 512MB werkgeheugen, 256MB videokaart, 250GB HD.. misschien verheldert dit zometeen mijn probleem)

Ik installeer dus wat programma's, alles gaat goed totdat ik de pc herstart. Ik heb bijv. Yahoo Messenger geinstalleerd, dat doet het gewoon. Herstart ik de pc, krijg ik een foutmelding tijdens het openen. En dat is met meer programma's zo, zelfs met Nero Burning Rom.

Ik heb meerdere accounts op deze pc, maar deze zijn allemaal even 'baas' van de pc zeg maar.

Heb ik een virus of is de pc nu al weer toe aan vernieuwing? :p

alvast bedankt,
Dylan

En toen je het internet opging had je toen al een virusscanner draaien, zo nee scan dan eens op virussen.

Er zat/zit geen virusscanner op deze pc, is er online een virusscanner en kan die ook de gevonden virussen of geinfecteerde bestanden verwijderen?

Thanks, ik zie dat die scan er best veel geinfecteerde bestanden uithaalt :confused:

PE_parite.A is het virus. Ik wist niet dat je al zo snel een virus te pakken kon krijgen

En als je de updates van xp ook nog niet binnen hebt gehaald dan kun je het blaster virus ook nog krijgen.
Dat is leuk, gaat om de 60 seconden je computer uit.

Plaats nu snel zelf een virusscanner en hou die up to date.

Die updates heb ik allemaal al gedaan, dat was één van de eerste dingen die ik deed.

Oke, allebei bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen. Hopen dat dit werkt :)

maar dit verklaart dus ook de programma´s die het niet goed doen?

Dat heb je ons nog niet zien typen.
Wij vragen eerst en krijgen dan wel antwoord.
Als jij straks virusvrij bent en je computer is opnieuwe opgestart is horen we wel of het allemaal in orde is gekomen.
Zo niet dan gaan we lekker verder.

Ik heb m´n firewall via de windows-site aangezet. Ik hoop dat dat een beetje goed is.

Ik heb het virus eraf gekregen en de geinfecteerde files zijn niet geinfecteerd meer, althans dat lijkt erop. Alles doet het nu weer.

Bedankt gasten. Als het probleem toch nog terugkomt zal ik dit topic weer omhoog schoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan