Net frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky G

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,
Ik heb laatst windows service pack 2 gedownload en geinstalleerd en het werkte tot nu toe goed. Ik merk alleen als ik programma's van de microsoft website wil downloaden (bijv. directx, Net framework, service pack) krijg ik een foutmelding nadat ik op downloaden heb geklikt:
http://www.microsoft.com/net/Download.aspx
klik ik op: install it now, dan geeft ie aan:

Fout bij verbinden

Firefox kan geen verbinding maken met de server op download.microsoft.com.

Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar? Probeer het later opnieuw.
* Kunt u ook geen andere websites bezoeken? Controleer de netwerkverbinding van de computer.
* Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.

Ik heb 't op verschillende manieren proberen te oplossen, bijv firewall veranderen, netwerkinstellingen veranderen, andere browsers enz. maar het leukt gewoon niet.

bijvoorbaatdank

Hoi,

Het kan zijn dat "iets" je hosts-file heeft aangepast waardoor de Microsoft downloadsite geblokkeerd wordt.

Ga naar Start >> Uitvoeren of gebruik de toetsencombinatie Windowstoets+R
Kopier volgende regel naar het vakje en druk op enter:
%SystemRoot%\system32\drivers\etc\

Zoek het bestand HOSTS en klik met rechts om Openen met... te selecteren. Kies voor Kladblok.

In dit bestand zou welgeteld één regel mogen staan, deze:
127.0.0.1 localhost

Is dit zo? Alle andere regels moeten weg.

het stond er idd en ik heb alle regels weggehaald, maar het werkt nog jammergenoeg nog steeds niet

bedankt voor de reactie, iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan