.NET Framework 2.0 wil zich niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdorpgamer

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hallo iedereen,

ik heb onlangs windows XP opnieuw moeten installeren vanwege een foutmelding in het BIOS. Toen alles weer geïnstalleerd was heb ik windows updates gedaan met succes. Hij installeerde onder andere Microsoft .NET Framework 1.0 en 1.1. Verder had windows XP geen nieuwe (essentiële) updates beschikbaar. Daarna heb ik nog mijn videodrivers geupdate waarna ik mijn pc opnieuw op moest starten. Ik kreeg na het opstarten de melding van ATI Catalyst Control Center een foutmelding met daarin de mededeling dat ik .NET Framework 2.0 moest installeren om dit programma te kunnen draaien. Deze melding geeft hij elke keer als ik Windows opstart.

Bij Windows update bleek .NET Framework niet te staan, wat ik erg vreemd vond aangezien 3.0 en 3.5 er wel tussen staan bij de niet-essentiële updates. Ik heb toen zelf .NET Framework 2.0 van de Microsoft website gedownload. Maar bij de installatie kreeg ik de volgende foutmelding:

'Error 25015. Het installeren van assembly. D:WINDOWS\microsoft.NET\Framework\V.2.0.50727\Microsoft.VisualBasic.VSA.dll is mislukt vanwege systeemfout: Het apparaat is niet klaar'. Daarna maakt hij de installatie ongedaan.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen aangezien .NET Framework 2.0 erg belangrijk is. Andere versies van .NET Framework wil hij overigens ook niet installeren.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem dat ik vanaf V 2 niet kan instaleren met ook die foutmelding Error 25015.:evil:
de V 1.0 krijg ik er niet op maar v 1.1 lukt wel.

Bij microsoft las ik dat je alle versies vanaf 1.0 MOET tot de laatste 3.5 want ze hebben elkaar nodig.:confused:

Ik hoop dat er iemand van Helpmij raad weet want ik wil een testprogie laten draaien en die begint te jengelen dat V 2 er niet opstaat en dan doet hij het niet.:(

Verwijder V. 2.0 met Windows Installer Cleanup Utility en download en install V. 2.0 opnieuw. Haal via Windows Update de overige versies op. Nog niet opgelost: dan met het Utility alle versies weghalen en via Windows Update (Aangepast) weer terughalen.
.

Laatst bewerkt:
Oke gedaan, maar toch met windows update aangepast staat nu alleen 1.1 en 1.1 duch langguage page en 1.1 hotfix kb 928366 erop.
nog een keer met windows update aangepast gedaan en geeft aan dat ik alleen maar 3.5 nodig heb, die aangevinkt maar krijg de melding dat er een fout is opgetreden en dat 3.5 niet geinstaleerd kan worden.

Ik heb ook nog geprobeerd om 2.0 er met de hand te instaleren maar krijg weer de melding met de error 25015 en moet dan anuleren en dan haalt hij alles weer weg.

het rare is als ik met windows installer cleanup ga kijke staat er alleen die 1.1. hotfix.

bij het instaleren staan alle hieronder geplaatste progies uit behalve NOD32

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

het is al weer een tijdje geleden dat ik deze vraag plaatste en ik heb door een kennis de 'diagnose' laten stellen van deze fout. In deze foutmelding (error 25015) wordt ook verwezen naar Microsoft VisualBasics.dll wat betekend dat ergens in mijn systeem iets niet is gaan updaten. Ik ga binnenkort mijn hele D: schijf, waar windows op staat (voor velen de bekende C-schijf) formatteren en de hele zooi opnieuw installeren. Ik zal dan kijken of dat heeft geholpen en daarop zal ik jullie berichten.

Groet Jeroen

Sukses Jeroen, ik vermoed dat dat wel goed zal gaan mits je een hoop geduld hebt met updaten. Waarschijnlijk is er bij mij ook een keer wat fout gegaan met updaten omdat het zo lang duurde heb ik het waarschijnlijk afgebroken of is het gestopt, dit heb ik kunnen terug lezen bij microsoft bij de update geschiedenis.

Om hier de pc opnieuw te formateren zal een probleem worden omdat mijn wederhelft
afhankelijk is van de pc i.v.m haar werk.

Maar laat de resulaten van jou aktie hier weten, zodat ook anderen die dit lezen hun voordeel mee kunnen doen.

suk6

Hallo iedereen,

ten eerste wil ik mij verontschuldigen dat het antwoord zo lang heeft moeten duren. Er zat zomervakantie tussen, vakanties enzovoorts, we kennen het allemaal. In de zomervakantie m'n hele computer maar gelijk geformatteerd en m'n schijven heringedeeld. Heb m'n oude bestanden op externe harde schijf gezet. Vervolgens dus alles geformatteerd en windows xp opnieuw geinstalleerd en alles geupdate tot op de laatste update. Kreeg er gelijk alle .net frameworks tot en met versie 3.5 plus daar alle updates nog van. Problemen voorbij dus. Ik raad mensen aan die dit soort problemen hebben en het niet kunnen oplossen door simpelweg de map van .net framework 2.0 te verwijderen gewoon hun C: schijf te formatteren. Belangrijke bestanden natuurlijk ALTIJD voor de zekerheid op externe harde schijf zetten, back-ups maken enzovoorts. Soms kan je er gewoon niks aan doen dat pc's rare dingen gaan doen die jij niet wilt, of nog erger, microsoftprogramma's waarvan de makers hun wil opleggen in plaats van andersom. Maar goed, ik kwam hier niet om over microsoft te klagen:p
Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties op mijn vraag en ze veel succes wensen met verdere acties betreffende dit probleem.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan