.NET Framework opnieuw installeren, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Ik heb een probleem met Windows Vista. Om een programma te kunnen gebruiken moet ik eerst .NET Framework v2.0 installeren. Ik heb de setup gedownload van de site van Microsoft, maar als ik de setup uitvoer, krijg ik de melding dat dit programma al is geinstalleerd als oderdeel van het besturingssysteem. Ik kan het echter nergens vinden, niet in de softwarelijst in het configuratiescherm en nergens anders op mijn harde schijf. Overigens wel logisch, anders werkte dat andere programma ook wel als het al geinstalleerd was. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik .NET Framework v2.0 alsnog geinstalleerd krijg?

Heb je in het configuratiescherm/Programma's en onderdelen ook gekeken bij:

'Windows-onderdelen in- of uitschakelen'?

Daar staat .net framework (overigens is het versie 3.0 wat er bij mij staat).:)

Laatst bewerkt:
Ja, daar heb ik gekeken. Daar staat .NET Framework v3.0 wel in de lijst aangevinkt, maar verder kan ik hem nergens vinden en werkt het dus ook niet :(.

Mocht ik v3.0 dus ergens op mijn harde schijf hebben staan, dan moet hij eraf. Het liefste zou ik alles eraf willen gooien dat van .NET Framework is en dan een nieuwe installatie doen van .NET Framework 2.0. Probleem is alleen dat ik het hele programma nergens kan vinden. Het programma dat ik niet kan gebruiken doordat .NET Framework niet goed werkt, werkt overigens alleen op .NET Framework 2.0. Dus aan 3.0 heb ik niet zoveel :(

Laatst bewerkt:
Als je in onderstaand scherm het vinkje weghaalt voor Microsoft .NET Framework (of als het vakje gevuld is dit weghalen door er één keer op te klikken) en je vervolgens op OK klikt, wordt de huidige versie van .NET Framework verwijderd.

Start je computer opnieuw op en probeer dan versie 2.0 te installeren.:)

netframeweg.jpg

Laatst bewerkt:
Als je in onderstaand scherm het vinkje weghaalt voor Microsoft .NET Framework (of als het vakje gevuld is dit weghalen door er één keer op te klikken) en je vervolgens op OK klikt, wordt de huidige versie van .NET Framework verwijderd.

Start je computer opnieuw op en probeer dan versie 2.0 te installeren.:)

netframeweg.jpg

Bedankt voor de tip, maar het werkt helaas niet. Als ik de .NET Framework 2.0 setup run, dan krijg ik de melding: Dit product is al geinstalleerd als onderdeel van het besturingssysteem.

Oke, ik heb een herstelpunt gemaakt, uninstaller gerunt en daarna de pc opnieuw gestart. Als ik nu de setup van .NET Framework 2.0 run, krijg ik nog altijd de meldig dat het product al is geinstalleerd als onderdeel van het besturingssysteem.

Wellicht staat .NET Framework 2.0 dus al wel op mijn PC, wel vreemd dan, want dan zou het programma dat ik uiteindelijk wil gebruiken wel moeten werken.

Welk programma wil je eigenlijk gaan gebruiken en welke verise van dat programma?

Het programma heet Creation Master 07, versienummer is 2.09. Ik denk dat programma niet zo heel bekend is bij de meeste forummers omdat het een tool is om de database van FIFA 2007 mee te bewerken.

Zet de uitvoerende exe eens in de compatibiliteitdmodus van XP-SP2, en probeer het nogmaals.

Heb je ook versie 2.09?

Overigens dient .Net Framework 3.0 een rollback naar eerdere versies te hebben.

Ja, ik heb Creation Master 07 v2.09, de meest nieuwe versie.

Oke, dus met 3.0 zou het ook moeten lukken. Vreemd, want ik had het eerst geinstalleerd, maar toen deed het programma het dus niet. :(

Ik heb de setup van. NET Framework v3.0 gedownload om deze opnieuw te installeren. Bij de installatie krijg ik echter de melding dat ik eerst de Windows XP Service Pack 2 installeren. Ik heb Windows Vista, dus kan ik de XP SP2 er gewoon overheen gooien?

Ik ga 3.0 nog maar een keer proberen, maar dan doe ik een schone installatie zodat ik zeker weet dat alles goed zit. Wie weet krijg ik Creation Master dan alsnog aan de praat.

Deze vraag is nog altijd niet opgelost. Wie heeft er nog een tip?

Ook bij .NET Framework 3.5 Beta krijg ik dezelfde foutmeding tijdens die installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan