Net gekochte HP: krijg XP MC niet in nederlands!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb net een HP laptop gekocht met windows XP mediacenter. Ik kom thuis, sluit de pc aan, en zit gelijk in windows. Helaas is het allemaal in het engels. Ik bel de HP helpdesk, maar die zeggen er niets aan te kunnen doen en ik zou terug moeten naar de winkel. Ook die zeggen (tot nu toe) er niets aan te kunnen doen. Het gaat hier wel om 1300 dure eurootjes.
Vraag: is nu nergens in te stellen dat ik xp gewoon in het Nederlands krijg?
mvrgr. Kanyarat.

Snap ik effe niet,je koopt een Laptop!!!

En zonder bij dat verkoop punt het niet controleer op goede werking.

Dat noem ik eigen schuld dikke bult.

En zonder Cd"s zeker

Het is vrij normaal tegenwoordig dat je een pc in doos koopt en thuis aan gaat sluiten. Wat ik wel vreemd vind is dat je bij HP als je de notebook aanzet niet gelijk in windows komt maar wat instellingen moet ingeven. En daar hoort de taalkeuze ook bij. Bij de zakelijke hp's is het wel als je eenmaal voor een taal gekozen hebt je hier aan vast zit.

Ik zou terug gaan naar de winkel en verhaal halen

Bandit: als jij een pc koopt in de winkel laat je hem daar dan aansluiten om te testen? Beetje kinderachtige reactie.
M@rio: Het is inderdaad zo. Ik kocht de HP9055 en veronderstelt wordt (ook vlgs. de handleiding) dat als je hem thuis aansluit zou je in een menu moeten komen waar je alle zaken aanpast naar jouw wensen. Dat menu kreeg ik echter niet, maar ik kwam gelijk in windows terecht, en helaas de engelse versie. De HP helpdesk zegt dat dit alleen mogelijk is als de pc al eerder aangestaan heeft bv. voor demonstratie doeleinden. De winkel ontkent dit heftig maar zij zouden mij zo weer terugbellen. Het zal mij benieuwen. Ik dacht dat als de taal misschien ergens in te stellen was, het verder geen probleem zou zijn want verder werkt alles perfect.

Het is vrij normaal tegenwoordig dat je een pc in doos koopt en thuis aan gaat sluiten.

Als het aan huis bezorgd wordt , oke.

Zal ik een buiten beentje zijn ,alles wat ik in doos koop zal ik toch eerst willen zien werken.

De taal wordt gelijk bij het begin opgegeven en niet achteraf. Zat alles nog netjes verpakt of waren er gebruikerssporen?

Meestal kun je ook nog datums zien van documenten of mappen wanneer ze aangemaakt zijn of geraadpleegt zijn.

Nee, alles zier er wel keurig uit. Ik zal wel in de clinch moeten met Its.

Dit riekt inderdaad naar een "gebruikt" model.
Misschien een Demo geweest o.i.d.

Dat zegt HP ook! Het wordt wel makkelijker voor mij want als ik hem nu aanzet krijg ik de melding "operating system not found". Zonder ook maar iets gedaan te hebben. Ze zullen hem toch om moeten ruilen. Als ze niet terugbellen (en dat zal wel niet) sta ik in ieder geval morgen vroeg voor de deur. Beetje ***lig dat iedereen gewoon zegt "daar kunnen wij toch niets aan doen".

Waarschijnlijk hebben ze allemaal nog een kater van de Nieuwjaarsborrels.
Heb je de naam van de persoon van HP die je te woord heeft gestaan?
Altijd handig wanneer je morgen bij It's staat.

Its heeft de zaak keurig afgehandeld en ik heb net een nieuwe opgehaald en die werkt perfect!!:D Die andere was toch al eens gebruikt.

Mooi zo!
Is het die met dat 17" scherm?
Veel plezier ermee?

Ja, de 9055. Het was een rib uit mijn lijf maar ik ben er wel groots mee. Het werkt uit de kunst!

Fraai.
Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan