Net geluidskaart gemaakt en nu doet het internet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dapunt

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
1.287
Hallo!
op mijn vaders computer deed het geluid het niet, naja ik zitten kijken drivers geupdate en hij deed het weer.
Computer opnieuw opstarten en dan kijken ja hij deed het gingen we op internet doet die het niet meer.
Wat is er mis?
 
Zit er een router o.i.d tussen? Kijk dan of je daar verbinding mee hebt.

Sowieso kijk even wat je netwerkverbinding doet (De computertjes rechtsonder in je taakbalk)
 
1: Er staat een router tussen!
2: Maar in de taakbalk staat geen computertje meer!
 
Kijk dan even bij je netwerkverbindingen (Rechtermuisknop op Netwerklocaties > Eigenschappen > Lan-verbinding x)
 
En dan?
Waar moet ik kijken?
Wat moet ik doen?
 
Kijken of hij verbinding heeft met de router dus dat bij gateway het IP van de router heeft staan.
 
De DHCP stuurt je een pakketje met je ip adres enz maar die krijgen we dus niet dus ook niet zijn IP adres!
 
Wellicht staat hij niet op automatisch IP toewijzen... Controleer de instellingen van de lan-verbinding dus even.
 
En als je Start --> Uitvoeren --> cmd /k ipconfig /renew ingeeft --> OK.
Krijgt de pc dan wel verbinding?
 
Wellicht staat hij niet op automatisch IP toewijzen... Controleer de instellingen van de lan-verbinding dus even.


Ja het kan maar die hebben we al heel vaak doorgekeken maar ik kijk nog even!
en michael ik ga het proberen.
 
Tha devil ik kan het niet vinden dus waar moet ik kijken!
Michael hij doet het nog steeds niet als ik dat heb ingetypt!
 
Die instelling van automatisch een IP geven vind je onder Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> rechtsklikken op LAN-verbinding en dan kiezen voor Eigenschappen en daarna in het tabblad Algemeen selecteer je Internet-protocol TCP/IP ( iets naar beneden scrollen daarvoor ) en dan kies je voor Eigenschappen en dan moeten beide bolletjes in tabblad Algemeen staan op automatisch. Klik dan op OK.
 
Ik ging naar ip protocol en toen eigenschappen alles stond op automatisch!
Wat moet ik doen???
 
Nog 2 kleine dingetjes die je kan controleren:

- Ga weer naar Netwerkverbindingen en klik weer met rechts op de LAN-verbinding, als de verbinding is uitgeschakeld kan je daar weer klikken op Inschakelen.

- Je krijgt geen verbinding met IE of met FF of met beide? Misschien staat IE / FF of staan ze op Offline werken, dit kan je veranderen in Bestand en dan het vinkje voor Offline werken weghalen door er op te klikken.

En nog iets wat je kan doen, klik weer met rechts op de LAN-verbinding en kies voor Herstellen.
 
Laatst bewerkt:
1: Verbinding is niet uigeschakelt heb ik al een keer gedaan en toen reageerde hij niet en staat hij nog steeds ingeschakelt
2: Hij staat niet op ofline werken

3: herstellen doet hij niet dan krijg ik een bericht over TCP/IP nog wat en kan ik hem niet herstellen.
 
Hij kan zoiezo niet op ofline staan want de email doet het ook niet!
De computer heeft gewoon geen verbinding!
 
Oke, we gaan verder.

Dan is er toch wat met TCP/IP:
Het vinkje voor Internet-protocol TCP/IP staat er dus wel?
Staat 'ie er niet --> vinkje zetten en op OK klikken.
Staat 'ie er wel --> vinkje weghalen en die regel opnieuw selecteren en kiezen voor Installeren ( daar vlak onder ) en dan Protocol selecteren en klik op Toevoegen.
 
En anders moet je misschien even de router resetten, dus stroom eraf, kabels eraf, en alles weer opnieuw bij de router aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan