Virusbeatboxing
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2011
Beste,
Ik heb een web applicatie in ASP.net MVC 4 Entity Framework. Dit werd gedaan d.m.v. een database first approach.
Nu wil ik deze applicatie deployen op m'n webserver (windows server 2012 R2). Ik heb alles geïnstalleerd geconfigureerd en kan de applicatie bekijken. Enkel als ik een actie doe die een actie van of naar de database doet, krijg ik volgende foutmelding:
De connectionstring in de web.config ziet er zo uit:
Ik heb ook SQLServer Express geïnstalleerd, de nodige poorten toegevoegd aan de firewall én kan via SQLcmd zelfs een SELECT * query sturen waarna ik alle gegevens in de tabel te zien krijg.
De .edmx en .tt file bevindt zich in de root map van het project > models > DB Dus misschien moet ik nog ergens vermelden dat deze in de folder DB zit?
Alvast bedankt!
Ik heb een web applicatie in ASP.net MVC 4 Entity Framework. Dit werd gedaan d.m.v. een database first approach.
Nu wil ik deze applicatie deployen op m'n webserver (windows server 2012 R2). Ik heb alles geïnstalleerd geconfigureerd en kan de applicatie bekijken. Enkel als ik een actie doe die een actie van of naar de database doet, krijg ik volgende foutmelding:
A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
De connectionstring in de web.config ziet er zo uit:
Code:
<add name="GrapevineDBEntities" connectionString="metadata=res://*/Models.DB.GrapevineDBModel.csdl|res://*/Models.DB.GrapevineDBModel.ssdl|res://*/Models.DB.GrapevineDBModel.msl; provider=System.Data.SqlClient; provider connection string= "Data Source=WIN-3JA4V3J6BS8\sqlexpress; Initial Catalog=GrapevineDB; Integrated Security=True; MultipleActiveResultSets=True"" providerName="System.Data.EntityClient"/>
Ik heb ook SQLServer Express geïnstalleerd, de nodige poorten toegevoegd aan de firewall én kan via SQLcmd zelfs een SELECT * query sturen waarna ik alle gegevens in de tabel te zien krijg.
De .edmx en .tt file bevindt zich in de root map van het project > models > DB Dus misschien moet ik nog ergens vermelden dat deze in de folder DB zit?
Alvast bedankt!