net use w2k3

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Ik heb een win srv 2003 geinstalleerd met hierop een AD en users aangemaakt. Ik heb een map geshared die jizaks heet, de server heet zelf win2k3srv. Ik heb een VPN verbinding gemaakt met die server die ook actief is, maar zodra ik een map wil mappen, dan zegt hij dat hij niet gemapt kan worden. Ik doe net use Z: \\win2k3srv\jizaks

Tevens is hij ook niet te pingen op naam, terwijl hij wel te pingen is op IP, dus ik dacht, dan map ik het via \\ip\jizaks, maar helaas, ook geen effect.

Iemand enig idee wat er mis kan gaan ?

Alvast mijn dank.

p.s. de client is XP

Welke melding krijg je? Denk eraan dat je credentials worden gebruikt die je hebt op het moment dat je de VPN aanlegt, dus is dat niet een (domein-)gebruikersaccount dan krijg je geen toegang.

Probeer het even op de volgende manier:
1. Zet het ip-adres van win2k3srv in je hosts bestand op je pc/laptop:
Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
in de vorm:
192.168.1.1 win2k3srv
[natuurlijk 192.168.1.1 vervangen door het juiste ip-adres van de server]
2. Map daarna op de volgende manier:
net use Z: \\win2k3srv\jizaks /user:domeinnaam\domeingebruikersnaam domeinwachtwoord
of
net use Z: \\ip-adres\jizaks /user:domeinnaam\domeingebruikersnaam domeinwachtwoord

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goede work-around, maar natuurlijk niet de gebruikelijke oplossing. Hij zou het namelijk moeten herkennen, maar gek genoeg doet hij het nu ineens wel... zal wel teveel hebben lopen spelen met de instellingen, ha ha :)

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan