Net view

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemVercruise

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Berichten
28
halo, ik probeer dit :

Open CMD en typ in : netview 127.0.0.1

en er komt dit:

Er staan geen gegevens in de lijst.

Normaal zou er de computernaam en group komen, maar bij mij is dit duidelijk niet het geval, hoe zou dit komen en hoe zou ik deze probleem kunnen oplossen?


Dankuwel
 
hoi, waarom geef je je localhost op als adres???

misschien domme vraag hoor van mijn kant
 
Je lijkt me enkele typefouten te maken:

net view \\localhost

voor de gedeelde mappen, printers etc. voor de lokale computer

net view \\naam_van_een_andere_pc

voor de gedeelde mappen, printers etc. van die andere computer

net view \\werkgroepnaam

voor de gedeelde mappen, printer etc. in de hele werkgroep.

Succes,

Tijs.
 
maar

dankuwel,

maar als ik net view \\localhost
intyp, zoals u zegt dan verschijnt er:

systeemfout 53. Kan het netwerkpad niet vinden.

hoe komt dat?
 
dankuwel,

maar als ik net view \\localhost
intyp, zoals u zegt dan verschijnt er:

systeemfout 53. Kan het netwerkpad niet vinden.

hoe komt dat?

Heb je wel Bestands- en printerdeling aanstaan op je netwerkkaart van je pc?
Daarbij moet je ook wat gedeeld hebben om iets te kunnen zien met net view \\localhost

Laatste mogelijkheid (wel vergezocht): Als in je <windows>\system32\drivers\etc\hosts bestand localhost is verwijderd, ipv. te verwijzen naar 127.0.0.1, dan zou ik me kunnen voorstellen dat je een vergelijkbare melding krijgt.

EDIT: Ik zie wel dat op Windows NT en Windows 2000 het niet mogelijk is om net view \\localhost te doen. In Vista werkt het wel (hier zojuist zelf getest).
Wat je dan kunt proberen is de computernaam van je computer achterhalen met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k hostname
De computernaam dan invullen, dus stel dat jouw pc heet WILLEMPC, dan dus op de commandprompt doen:
net view \\WILLEMPC
Alternatief zal hoogstwaarschijnlijk net view \\127.0.0.1 ook werken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
delen

Ik heb net bestands- en printerdeling ingeschakeld, maar het lukt nog steeds niet.
Dat betekent dat ik nu nog iets moet delen zoals u zegt, en dat heb ik gedaan: bij gedeelte mappen heb ik met iemand een map aangemaakt en heb ik er een foto in gestoken, maar net view \\localhost blijft
(systeemfout 53.Kan het netwerkpad niet vinden.) herhalen.Hoe moet ik dit nu oplossen??

P.S. sorry voor de vele vragen
 
Laatst bewerkt:
Kijk zeker ook even terug naar mijn vorige posting, het EDIT gedeelte!

Delen is niet moeilijk: Rechtsklik op een map en kies Delen en bestandsbeveiliging. Zie je het daar niet staan, dan rechtsklik en Eigenschappen kiezen, en daar het tabblad Delen.

Daar kun je het instellen.

Bij printers werkt het ongeveer analoog (heb even geen XP bij de hand). Open in ieder geval het deel Printers en Faxapparaten (Start -> Uitvoeren -> control printers)
Rechstklik op een printer die je delen wilt, en dan kun je kiezen voor Delen (of iets dergelijks).

Tijs.
 
ik heb bij system32 gekeken bij drivers en dan etc, daar stond het bestand hosts, maar ik kan het bestand niet openen om te zien of er daarin het bestand localhost bevind, omdat als ik erop druk komt er:

Kan het bestand niet openen, bestand heeft een onbekend formaat of is beschadigd.

Wat zou ik nu moeten doen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Kijk even naar deze EDIT waar ik eerder al naar verwees:

EDIT: Ik zie wel dat op Windows NT en Windows 2000 het niet mogelijk is om net view \\localhost te doen. In Vista werkt het wel (hier zojuist zelf getest).
Wat je dan kunt proberen is de computernaam van je computer achterhalen met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k hostname
De computernaam dan invullen, dus stel dat jouw pc heet WILLEMPC, dan dus op de commandprompt doen:
net view \\WILLEMPC
Alternatief zal 99% zeker net view \\127.0.0.1 ook werken.

Als je het hosts bestand wilt bekijken of aanpassen, is onderstaande manier het best-werkend:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Evt. aanpassingen opslaan bij het afsluiten ("rode kruisje").

Succes,

Tijs.
 
aja, het is mij gelukt, dit lukt : net view \\computernaam


dit is wat ik deed(wat natuurlijk niet lukte): net view \\127.0.0.1

Dus Bedankt!!( vraag is sloved )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan