Netbook Asus 901 nog te koop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Ik zoek een Asus 901 EEE pc, weet iemand of deze nog ergens te koop is? Ik kan hem nergens vinden, heb gezocht op internet en allerlei winkels. De helpdesk van Asus zegt dat ze er niet zijn voor verkoopinformatie en de verkoopafdeling krijg ik niet aan de telefoon. Op internet wordt hij wel in enkele winkels aangeboden, maar als je dan verder gaat blijkt er geen voorraad te zijn.

Ik heb nu een Asus 4G, maar van dit model is de accu een ramp, met alleen maar internet of mailen mag je blij zijn als hij het 1 1/2 uur doet. In de reviews heb ik gelezen dat de accu van het 901 model veel langer meegaat.
Misschien weet iemand nog een ander merk voor een netbook met een lange gebruiksduur van de accu en zo klein mogelijk, maximaal 10", liever kleiner. En sinds ik een pc heb met Vista en op de Asus Linux heb geprobeerd, geef ik de voorkeur aan Linux, wat een verademing na Microsoft.

Check de Asus EEE 1000HE, accu gaat ongeveer 8 uur mee :thumb:

Dan nog wat moet je met een accu welke 8 uur meegaat.

In de trein zit je echt geen acht uur te werken en thuis zet je m gewoon aan het netsnoer.

Ik heb vandaag een Compaq Presario gekocht en deze accu schijnt 5 tot 6 uur mee te gaan, kan ik me in iedergeval niet druk om maken.

Idd energie zuinig de EEE 901, zit op momenteel op te typen.
Maar houd wel rekening mee met de traagheid en opslag capaciteit van de SSD HDD's
ie is namelijk erg te klein aan het worden.... Verder wel gemak dat je hem kunt gebruiken als frisbee en niks aan stuk gaat :p
Je mag de mijne anders wel overkopen dan koop ik de opvolger :confused:

@pcmario

Ik denk nu over de Asus 904HA, is dat de opvolger? Ik kan hem niet vinden met Linux, alleen Windows, maar ik hou niet meer van Microsoft.

Ik ben er nog niet uit. Als ik een model heb uitgezocht is het niet meer te krijgen en zijn er al tig nieuwe op de markt. En nu nog een extra probleem. Alle netbooks hebben tegenwoordig Windows XP, jammer, maar dat moet dan maar. Ik vraag me wel af hoelang de ondersteuning daarvan nog zal duren als Windows 7 op de markt is. Is XP straks gratis te upgraden naar 7 als ik nu een netbook onder XP koop?

Op deze pagina staat er een stuk over.

Citaat:
Code:
Microsoft stelt zichzelf op een FAQ-pagina de vraag of de geruchten
waar zijn dat klanten die Windows Vista hebben gekocht na een bepaalde
datum een gratis versie krijgen van Windows 7. Microsoft geeft hier geen
duidelijk antwoord op. Wel is het bijna zeker dat [B]als er een gratis
upgrade komt, dit niet geldt voor XP-gebruikers[/B].

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan