Netbook BIOS wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Mij is gevraagd een Packard Bell KAV60 te redden omdat iemand het besturingssysteem vernaggeld heeft. Het netbookje start op met een zachte beep,beep,beep,beep (een paar minuten lang) en de melding: No bootable device -- insert boot disk and prress any key.
Ik probeer met F2 in de BIOS te komen maar er wordt gevraagd om een wachtwoord.
Nu denk ik niet dat de eigenaar zelf een wachtwoord heeft ingesteld, maar het standaard wachtwoord "dell9" werkt in ieder geval niet.
Weet iemand misschien een ander wachtwoord waarmee ik de BIOS in kan komen?
 
Toevallig een handleiding van je bios of pc bij de hand? Tel de piepjes (diagnose piepjes) en zoek ze op in het boekje. Vaak staat er bij het aantal piepjes een oorzaak, en mogelijke oplossingen!;)
 
Hier kan je enkele codes vinden om je BIOS password te omzeilen:
Weet het juiste type dat jij nodig hebt wel niet:
KLIK

Hoop dat het helpt.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de eigenaar ge-sms't en ze zegt dat ze niet eens weet wat een BIOS is :)

Het aantal beepjes is niet te tellen, het gaat gewoon een minuut of 3 door.
Het zijn geen standaard diagnostic beepjes waarmee je een probleem kunt achterhalen, gewoon 3 minuten lang beepjes in dezelfde frequentie.
Ik zie bij het opstarten dat het een Insyde Hw2 bios (?) betreft. Hier kan ik geen info over vinden.

@driodor: op de pagina staat alleen het wachtwoord dell9 en deze werkt dus niet.

In de handleiding staat ook dat je een jumper kunt kortsluiten in het vakje van het ram-geheugen. Alleen ziet het vakje er anders uit en zit de jumper er niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan