Netbook Linux vervangen door Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Een netbook met Linux is stukken goedkoper dan een met Windows XP. Ik wil nu een netbook aanschaffen met Linux, 229 euro en 16 gig sd flash geheugen. Hij dient alleen voor eenvoudige tekstverwerking, e-mailen , camera mogelijkheid en msn' en. Dan heb je aan die 16 gig genoeg? Hij is dus niet als hoofdcomputer bedoeld maar voor erbij en makkelijk mee te nemen. Mijn vraag is. Kan je Linux er gwoon afhalen en Windows XP erop zetten? Ik heb een niet gebruikte legitieme XP wegens het feit dat al mijn computers voorzien zijn van Vista. Bij gebrek aan een cd-romdrive in de netbook vraag ik me af hoe dit dan te doen? XP overzetten op een usb stick?? Toch een losse speler aanschaffen, maakt de aanschaf dan financieel weer wat onaantrekkelijker? Of kan ik linken aan mijn desktop en via die desktop installeren??? Wie weet antwoord op al de ze vragen??

Oh en kan ik dat flash geheugen ook uitbreiden?? net als bijv het aanschaffen van een grotere HD??

Als je even zoekt op "merk type windows XP" zul je via google redelijk wat resultaten vinden.

maar je kunt natuurlijk ook gewoon linux gebruiken ;)

Als je even zoekt op "merk type windows XP" zul je via google redelijk wat resultaten vinden.

maar je kunt natuurlijk ook gewoon linux gebruiken ;)

Dat vraag ik helemaal niet. kan je linux eraf gooien en windows installeren?
Kan je dat via een usb stick of via link aan desktop of moet ik een externe drive aanschaffen? kan je het geheugen ophogen? Antwoord op seze vragen vind ik helaas niet met googlen en ook niet met zoeken hier, vandaar gr elbert kok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan