Netbook MAC OSX installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een HP mini 2133 notebook. Zakelijke versie is dit.
Staat nu XP op maar wil graag Mac OSX van Apple eropzetten.
Het liefst de nieuwste versie snow leopard en in het Nederlands.

Echter krijg ik deze niet geinstalleerd.Ideneb heb ik gedownload en gebrand, hij boot, vervolgens moet ik op enter drukken om verder te gaan, maar krijg gewoon zwart beeld en hij laad dan ook niet door.
Vervolgens ook een andere versie geprobeerd maar hierbij krijg ik dan het apple bootloader te zien en daar blijft hij ook ophangen.

Weet iemand een goede Iso om hem te kunnen downloaden of een handleiding waarbij links werken, en goed word uitgelegd in het nederlands.

Als Apple niet kan, zou ik Linux overwegen, welke versie is het mooiste en beste?
Wil net zo iets als Windows zeg maar.

Gr. Pim

OS X durf ik je niet te zeggen, maar als je aan linux denkt zou ik eens Ubuntu proberen. Dat is de meest "simpele" (linux starter) versie. Er is ook een speciale netbook versie van. Deze heeft een andere UI, maar met deze laatste heb ik geen ervaringen. Zelf ben ik wel een tevreden Ubuntu gebruiker.

Mag ik vragen wat de reden is dat je liever geen windows wilt, of "gewoon eens iets anders"?

Okee jammer geen ervaring met Apple.

Nou vind apple altijd een mooi systeem heeft en lees ook dat het ook bij normale computers of notebooks werkt. vind Windows XP daarop toch nog vaak traag of is vaak bezig met van alles en nog wat. Mac OS X daarin tegen niet. Lekker snel met opstarten en vind hem persoonlijk mooier uitzien dan Windows XP. Windows 7 vind ik daarin eigenlijk even mooi maar Windows 7 draait daar niet lekker op. Al zit er wel 2 GB in maar processor is niet snel genoeg.

Ik weet niet of het goed werkt op een Netbook maar je zou ReactOS eens kunnen proberen. http://www.reactos.org/en/download.html
Dit is een redelijk tot goede besturing. Het is gratis en er wordt hard gewerkt aan mogelijke verbeteringen.
Download eerst eens de Live cd en brand deze. Start op van deze CD en kijk of je dit wat vindt. Daarna kun je overwegen om de installation CD te downloaden en te installeren.

Laatst bewerkt:
MAC OS-X of Linux

Ga naar www.muzzle.nl en dan zal je achter komen hoe MAC installeren.Op bijna iedere netbook,laptop of gewoone Intel pc kan MAC installeerd worden en bovendien is MAC de enige die vanaf externe USB schijf kan gebruikt worden.Dus met WinXP(Win7) op de laptop en MAC OS-X op externe USB schijf heb je dualboot of tripple met Linux.Google naar Portable MAC OS-X Snow ver.10.6.2 download deze en installer deze op een USB stick 8 Gb.Met USB stick kan je dan laptop opstarten en MAC via restore clonen naar USB shijf.Wil je Linux proberen mijn advies is Linux Mint 8 (Helena) www.LinuxMint.com. Eenvoudige installatie,alle drivers worden gelijk installeerd en goed snel.

Groeten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan