Netbook of notebook, gebruiksduur van de accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik wil voor vakanties een notebook aanschaffen. Nu heb ik het idee, dat het tot 12 inch een netbook wordt genoemd en daarboven een notebook??

Ik vind 10 inch toch wel erg klein, dus ik zocht naar een 12 inch. Maar die zijn best wel prijzig. Nu zie ik dat er ook nog een tussenmaat bestaat, 11.6 inch. Weet iemand vanuit de praktijk of er echt aanzienlijk verschil zit tussen 11,6 en 12?

Verder ben ik nog aan het stoeien met de gebruiksduur van een accu. Ik hoor mensen om mij heen roepen, dat een accu bij normaal gebruik 8 uur mee moet gaan, maar ik zie steeds 3 á 4 uur terugkeren. Wat is gebruikelijk bij een 11.6 inch? En ik kan mij zo voorstellen, dat een accu voor een 10 inch langer meegaat, is dat misschien de acht uur die wordt genoemd?

Ik ben dus nog aardig zoekende om iets leuks te kopen dat ook nog betaalbaar is. Ik wil 'm gaan gebruiken voor normaal surfen en verzending van foto's via FTP.

Wie kan mij helpen bij mijn zoektocht?

Vanuit de praktijk weet ik uit ervaring dat het niet echt een verschil is tussen genoemde schermgroottes.
En inderdaad een 10" (ook ervaring mee) is echt te klein.

Je accuduur is afhankelijk van wat je erop draait.
Werk nu met een 13.3" en met de juiste energieinstellingen gaat hij ong. 8 uur mee.

Je kunt natuurlijk ook overwegen een extra accu erbij te kopen (evt. meer cellen) maar die zijn vrij kostbaar.

Dus ik moet niet gaan voor een laptop waar 3 á 4 uur als gebruiksduur wordt genoemd?

Zou ik niet doen.
Misschien is zo'n laptop iets goedkoper, maar je komt bedrogen uit.
Vergelijk eens op www.tweakers.net op pricewatch.
En snuffel gelijk eens bij de gebruikservaringen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan