Netbook upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal

Ik heb een netbook van ongeveer een 3 jaar oud en ik zou hem graag wat meer kracht geven.
Daarom dacht ik er dan ook aan om de gewone harde schijf te vervangen door een SSD en het RAM geheugen te verdubbelen.
Maar ik ben een beetje aan het twijfelen of het nog de moeite waard is. Het grote probleem bij de nieuwe generatie netbooks
is dat ze nu allemaal werken met een Windows 8.1 en ik heb er nu al heel wat problemen mee gehad. Daarom had ik gedacht van mijn huidige wat meer kracht te geven.
Daarom zou ik graag jullie mening eens weten wat jullie zouden doen.

Huidige configuratie:
- AMD C-60 1,0 GHz
- 1 GB DDR3
- 320 GB HDD

Vooropgestelde configuratie:
- AMD C-60 1,0 GHz
- 2 GB DDR3
- 128 GB SSD

Groetjes
Koen

Niet elk netbookje kan met een SSD overweg.
Dus eerst even googelen met het type/merk netbook i.c.m. SSD problemen.

Zo kan de HP pavilion dm1 niet goed overweg met een SSD.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen met een Dell D430 netbook waar in eerst 1 GB DDR2 zat en een HD, geupgrade naar 2 GB en een SSD.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/41654340#41654340
Succes, mij was het hem waard, ik gebruik hem nog dagelijk.
Het was een duurzame oplossing en dat spreekt mij aan.

In mijn andere systeem heb ik een Crucial M4 zitten, nog nooit problemen mee gehad
http://tweakers.net/categorie/674/s...mpvpl5SlYGOkrFqTmpySWpKRB5kB1GZpbGOiZmZoaxtQA

Heb je een Acer Aspire One soms.... ?

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad ik heb een Acer Aspire One 522-C6Dkk, in het totaal zou het me maar 80 euro kosten dus dat vind ik persoonlijk nog niet echt overdreven hij is tenslotte nog maar 3 jaar oud
dus dat valt nog wel heel goed mee, en de batterij die er insteekt kan ook nog voor drie à vier uur mee gaat. Maar stel dat ik de kosten doe en de oude HDD vervang door de SSD gaat hij dan ook niet
energie zuiniger zijn en langer meegaan? Want in een SSD is er geen leeskop aanwezig en bij een oude HDD wel. Ik zou gaan voor deze onderdelen:
- Crucial 2GB PC3-10600
- ScanDisk 128 GB SSD (Sata 6GB/s)

Heb net nog een Dell Inspiron Mini 10 inch van de vriendin van mijn zoon voorzien van een 64 GB SSD en 2 GB RAM.
Loopt ook al een speer, ca 7 tientjes. Voor deze echt waard.
Accue van deze gaat nog ruim zes uur mee....
SSD scheelt iets met de accu, scherm donkerder zetten meer?
Weet je zeker dat de RAM PC3-10600 is ?

edit ik zie dat ie hier geleverd wordt met PC8500... dus goed checken of dat voor jouw versie ook zo is of dat ie er prbleemloos mee loopt...

http://azerty.nl/3-876-462234/acer-aspire-one-522-c6dkk.html

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens: als het werkt, zo'n SSD in een netbook en 1GB mem erbij, weet je niet wat je meemaakt qua versnelling :-)

Oké bedankt iedereen! Nog één klein vraagje op het RAM latje staat er wel "GDDR3 1GB 1333" kan ik dan een gewoon DDR3 latje plaatsen of moet ik ook opzoek naar een GDDR3?

Zoek het typenummer op (staat op het reepje) en probeer precies dezelfde erbij te kopen.

Idd hetzelfde of als je een gelukkige prijs hebt 1 reepje van 2 GB, maar wel volgens de specs v/d manual, ga niet gokken met een ander type, wordt niet altijd ondersteund....
Check of er inderdaad maar 1 reepje nu inzit... en niet 2 van 512 MB... das samen nl ook 1 GB....

Ik heb al eens gekeken en er zit nu één latje van 1GB RAM in dus normaal kan het geen probleem zijn. Ik wou er eerst 4 GB RAM in steken maar het moederbordje ondersteund maar tot 2GB dus ik heb beslist om er een latje van 2GB DDR3 1333MHz in te steken, indien de processor een tragere snelheid nodig heeft kan hij die ook altijd gebruiken.
Bedankt voor alles ! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan