Netflix offline downloads casten naar smart tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een Google tv met ingebouwde Chromecast.
Ik wil nu graag mijn Samsung smart phone koppelen aan deze tv. Het gaat er om dat ik de via mijn mobiel gedownloaden Netflix bestanden kan weergeven op mijn tv zonder dan ik een internetverbinding nodig heb. Dus offline kijken. Via mijn TP link kan ik wel op internet waar ik dat maar wil, maar Netflix vreet Gb's aan data, dus kostbaar.
Ik heb nu via internet al vele oplossingen gezien, maar geen van alle heeft op dit moment resultaat.
Kan iemand mij aangeven uit ervaring hoe dat moet. Ik heb alle instellingen van mijn mobiel al nagelopen, maar lijkt geen blokkade te geven. De tv herkent mijn mobiel wel, ook herkent mijn mobiel de Thomson Google tv. Kan zelfs de tv bedienen met mijn mobiel. Maar weergeven downloads beeld, nee.

Volgens mij kan je je enkel op de device waarop je het opslaat de video terugkijken. Daarop staat het DRM-gecodeerde videobestand opgeslagen.

Ik vond dit op internet:Voor Android-apparaten heb je een USB-C-naar-HDMI-adapter nodig en voor Apple-apparaten een Lightning-naar-HDMI-adapter. Zodra de tv is aangesloten, wordt het scherm van je mobiele apparaat weergegeven, zodat je video's kunt afspelen die je hebt gedownload via de Netflix-app.28 jun 2024

Ik heb die kabel gekocht, maar het werkt dus niet.

Wat heb je gedaan? Want het gaat niet automatisch. Op Android gebruik ik Smart View, wat op de TV zelf weer een andere naam heeft.

Daarmee heb je dus verbinding gekregen? Ik ga smart view proberen. Ik heb een Samsung Android telefoon.

Jep, dan wordt het scherm overgenomen. Dat gebruik ik regelmatig als ik foto's aan visite wil laten zien.
let wel op welke TV je kiest, ik heb ooit eens geprobeerd op de TV van buren 'in te breken' die dan een pop-upje krijgen of 'de telefoon van Aar verbinding met de TV mag maken'. ;)

Nee, het gaat duidelijk niet via Wifi.

Met smart view krijg ik geen verbinding, De juiste HDMI is ingesteld. En bij beide wifi uit. Smart view zoekt wel. Bij de tv is vlgs mij geen blokkade.

Geen ruzie met de buren gehad???

Nee, enkel een grappig whatsappje met: "Volgens mij probeer je op onze TV in te loggen. 😁"

Smart View werkt gewoon draadloos. Welke TV heb je?

Ik heb een Thomson Google TV die werkt op 12 en 220 volt. ivm, vakantie met de camper. Met ingebouwde chromecast. Het lijkt allemaal zo eenvoudig. Plug en play heet dat.

Even een heel ander alternatie. Koop een Starlink voor je camper. Heb je overal fatsoenlijk internet. Er is een editie speciaal voor campers. Abbonement kun je per maand afsluiten. Dus enkel als je onderweg bent betaal je.

Door allerlei DRM is het lastig films e.d. op te slaan en op een ander device af te spelen.

Internet is niet het probleem. Ik heb TP link M750 600 Mbps, en die werkt uitstekend. Dus is Tv en Netflix op zich geen probleem gaat prima. Wat wel zo is dat Tv of Netflix nogal veel data "vreet" en bij Xipo is dat heel duur.
Dus een data kaartje kopen in het land waar je verblijft kan het flink goedkoper maken. Goed: ik was dus op zoek naar de mogelijkheid om offline Netflix downloads op mijn tv te krijgen vanaf mijn mobiel. Netflix downloads kunnen niet via mijn laptop win, 10. Dan zou een HDMI kabel voldoende zijn.
Blijkt nogal lastig te zijn. Ik geef het maar op denk ik.

Alle gedownloade video's van Netflix ,blijft in Netflix app staan .
Naar een externe apparaat casten of opslaan op een opslag apparaat is niet mogelijk, via allerlei constructies met kabels en adapters is het mogelijk om het te spiegelen naar een ander apparaat bv een tv
Er is wel een mogelijkheid om content van Netflix te downloaden dat is iemand anders de klus laten klaren ,enige wat je hoeft te doen is streamen en opnemen ,verdiep je in iptv.

De Netflix appp van de microsoft store werkt niet. Geen download mogelijkheid.

Ik vrees dat er dan geen mogelijkheid is zonder een hoop gedoe met allerlei verloopkabels e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan