Netgear 614 + usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal,

Ik heb een NETGEAR 614 (+ USB) router aangeschaft. Domme vragen bestaan niet, dus ik probeer 't toch: moet ik eerst de bijgeleverde software installeren en dan de router aansluiten. Of moet ik eerst de router aansluiten en daarna de software installeren??
En de tweede (wellicht domme) vraag: moet de software op alle pc/laptops geïnstalleerd worden die in het netwerk gaan participeren?
Ik hoor graag van jullie,

groetjes,
Conpom :D

2 hele domme vragen..... NEE tuurlijk niet!! geen 1 vraag is dom! goed dat je het vraagt!

of je eerst de software of eerste de router moet aansluiten hangt van je type af en staat vermeld in de Quick start Guide of gewoon in het boekje :D

je 2de vraag

alleen op de HOOFDPC oftewel de pc die in gaatje nummer 1(of 4 bij sommige routers) gaat :D en als die internet heeft sluit je de rest van de pc's aan zonder software te instaleren :D

Bedankt voor je supersnelle reactie!!
In de handleiding staat niet beschreven of ik eerst de software moet installeren of andersom, anders had ik deze vraag niet hier gesteld .....:(..... Wel van de USB. Daar moet eerst de software van worden geïnstalleerd voordat je de USB er in steekt, maar het gaat mij dus om de router.....,

groet,
Conpom

als het er niet in staat is het vaak een Quick Start CD je moet dan de cd erin leggen en de stappen volgen die de cd aangeeft.
en dan komt vanzelf waneer je de router moet aansluiten

dus ongeveer zo(ik weet dat het NIET de juiste stappen zijn :P ik kon zo snel niks verzinnen):p

stap 1, ga zitten
stap 2, pak een glas water
stap 3, sluit de router aan
stap 4 pak een koekje

succes ermee :D

By the way,
Je hebt 't over de hoofd PC, die in gaatje 1 gestoken moet worden, maar 't gaat hier om een draadloos netwerk, dus als het goed is zou ik 't zonder draadjes af moeten kunnen.....,
groet,
Conpom

dan word het wel een stukkie lastiger :P (zo niet bij veel routers onmogelijk)

ik zou voor de makkelijkheid voor de eerste keer een pc eraan koppelen met een draad :P(meegeleverd meestal)

Hi,

Ik ga 't morgen uitproberen, het is nu al zo donker!!! Je hoort nog van me,
Alvast bedankt!!,

Conpom

Er was iets tussengekomen, maar gisteren heb ik die "draadloze" router eindelijk geïnstalleerd. De router zelf was al voorbewerkt en beveiligd door de zaak waar ik 'm gekocht heb. Alleen blijkt nu dat er nog twee USB sticks nodig zijn om alles (3 pc's en 2 laptops) inderdaad draadloos van internet te voorzien. 'k Ga morgen op jacht naar zulke stick's..

groetjes,
Conpom :thumb:

Er was iets tussengekomen, maar gisteren heb ik die "draadloze" router eindelijk geïnstalleerd. De router zelf was al voorbewerkt en beveiligd door de zaak waar ik 'm gekocht heb. Alleen blijkt nu dat er nog twee USB sticks nodig zijn om alles (3 pc's en 2 laptops) inderdaad draadloos van internet te voorzien. 'k Ga morgen op jacht naar zulke stick's..

groetjes,
Conpom :thumb:

ok succes :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan