Netgear EVA700 ziet media server op vista niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pretraket

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Hi,
Ik heb heb een Netgear eva700 media apparaat. Deze kan wireless een connectie maken met een PC waar een mediaserver op is geinstalleerd. Op de TV, waar de netgear op is aangesloten, zoui je dan de mediaserver moeten kunnen kiezen op de PC je clippies en foto's afspelen. De bijgeleverde software is echter niet geschikt voor Vista. Ik heb een andere mediaserver geinstalleerd, Tversity, en dat zou moeten werken.
Het heeft allemaal één keer gewerkt. Voor zover ik weet is er niets verandert in de configuratie vanm de pc waarop de mediaserver draait sinds die tijd, maar ik krijg met geen enkele mogelijkhied meer de mediaserver in mijn menu. Ik heb de firewall uitgezet, IPSEC service gestopt, niets wat het zou kunnen blokkeren. Als ik kijk onder de netwerk eigenschappen dan zie ik de Tversity staan. Media Sharing is enabled (ook voor de Netgear, die heeft toegang).
De mediaserver zelft draait; ik kan vanaf elk adres in het lokale subnet een verbinding maken met de webgui van Tversity.
Ik kan de Netgear ook niet pingen vanaf de mediaserver. Zit in hetzelfde subnet. Kan wel al het andere pingen in het subnet. Tot op heden heb ik niets kunnen vinden op de Netgear wat ik zou kunnen checken.
Ik vermoed toch dat het iets op de Vista (Business) PC is. De Netgear kan wel naar internet, maar niet naar iets anders. Nou zit mij netwerk omgeving niet zo heel eenvoudig in elkaar, maar ik snap niet waarom de Netgear niet reageert op arp requests. Met een laptop die ook in hetzelfde subnet zit, kan ik ook de Netgear niet pingen. Is het dan toch de Netgear? Je kan er eigenlijk nagenoeg niets op configureren.
Ben een beetje los op dit moment. Iemand enig idee? Alle hulp is welkom (heb anders niet zoveel aan dat ding ;-)
Tnx.
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan