Netgear R7000 gebruikt alleen Secondary DNS-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedendag heren en dames!

Het probleem waar ik mee zit, is dat mijn Netgear R7000 Nighthawk alleen mijn secundaire DNS-server gebruikt. Het zit als volgt, ik heb gisteren een servertje in elkaar geknutseld, Windows Server 2012 R2 erop en dat werkt allemaal fantastisch. Omdat ik veel bezig ben met webontwikkeling en daarvoor veel test vanaf verscheidene apparaten in het netwerk en naar verschillende webservers (die op developmentmachines draaien), wil ik graag op de Windows-server een DNS-server draaien. Tot zover geen probleem, die is geïnstalleerd en geconfigureerd en dat werkt perfect.

In mijn router heb ik ingesteld dat deze vaste DNS-servers gebruikt, namelijk 192.168.1.2 (m'n Windows-server) en 8.8.8.8 (één van Google's DNS-servers). Het probleem is dat dan altijd 8.8.8.8 gebruikt wordt en m'n interne domeinnamen niet resolven. Als ik alleen 192.168.1.2 erin zet, werkt het perfect (uiteraard geforward naar 8.8.8.8).

Nu wil ik wel een DNS-server achter de hand houden, want als m'n server een keer uitvalt, of om wat voor reden dan ook niet aan staat, wil ik natuurlijk nog wel kunnen internetten. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Schermafdruk 2015-09-15 20.37.36.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan