netgear router plaatsen achter modem/router UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosch_Guido

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een alles in één pakket van UPC, met daarbij een thomson modem/router. Daarnaast heb ik een mediaspeler (Mede8er) om films te kunnen streamen naar mijn TV.
Nu heb ik een WNDR3700v2 aangeschaft, omdat ik begrepen heb dat hiermee de prestaties van mijn netwerk kunnen verbeteren.

Klopt het dat ik de router functie op de modem/router van UPC nu kan uitzetten en de Netgear kan gebruiken als router? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Ik heb de router nu tussen het netwerk geplaatst, maar heb nu 3 netwerken staan. 1 standaard upc netwerk wat er altijd al was en daarnaast ook 2 nieuwe netwerken vanaf de netgear. Ik wil graag alles via de netgear laten lopen. Hoe kan ik dit scheiden?

Hoi,

Zou je even het exacte type van die Thomson kunnen geven? Want ik geloof er geen bal van dat dat ook een router is. Er zit toch maar één aansluiting voor een computer op?

Twg870u, het is echt een modem/router ineen. Komt standaard bij een UPC 60MB abonnement volgens mij.
Klopt het wel dat mijn netwerk beter werkt (hogere doorvoersnelheid) als ik de functies modem/router ga scheiden?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad een 'combi'. En nee, je schiet er wat betreft je internetsnelheid geen bal mee op.
Ik vraag me dan ook af waarom je een tweede router hebt aangeschaft.
Zelf heb ik ook UPC, maar zal er nooit voor kiezen een combi van UPC te nemen.
In jou situatie zou ik die Netgear er dus niet tussen zetten.

Je zou zelf nooit een combi nemen... maar wat is het alternatief dan? Kan ik aan UPC vragen om een vervanger van de modem/router van thomson welke alleen een modemfunctie heeft?

Hoi,

Ja, dat zou ik doen, maar dan wel met de vraag waarom ze bij die 'snelheid' die combi leveren.
Het kan zijn dat je dan een verhaal krijgt als: om de snelheid te garanderen.
... en dan 'hang' je als achteraf blijkt dat je die snelheid alsnog niet haalt.

Die router van Netgear is overigens een toppertje, dus daar zal het niet aan liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan