Netgear Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel958

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Hallo forumleden, ik heb een probleem met onze Netgear router type:

WPN824
Hardware Version V2H1
Firmware Version V1.0.31_1.0.1UPC

het zit zo, internet valt elke 1/2minuut weg en dan 1minuut wachten is die er weer dit herhaald zich de heledag, dit is natuurlijk heel erg irritant. Hij is nog redelijk nieuw 2/3 maand is die er nu. Daarvoor hadden we een gelijk probleem maar toen hadden we een andere router. Een kennis heeft hem uitgelezen en geeft aan dat die elke 1/2 minuut zich zelf reset. Wat erg raar is als die dat de vorige maanden niet heeft gedaan.

Vroeg mij dus af dat misschien jullie het weten?

Dns en IP staan allebei op automatisch in de router instellingen.
Voor de rest niks veranderd standaard gewoon.

Groet,

Roel.

Hoi,

Als hij nog zo 'jong' is ..... garantie en terug ermee dus.
Heb je hem via je provider, of zelf aangeschaft.
Wie is je provider?

Probeer nog eens het volgende:
Schakel je kabelmodem en alle aangesloten pc's en/of laptops uit. De router nog niet.
Reset de router, door zo'n tien seconden met een pennetje in het resetgaatje te prikken.
Nadat de router opnieuw is opgestart, zet je ook deze uit (van 't stroom af dus)

Nu éérst de kabelmodem aan en even wachten tot die volledig online is.
Hierna de router weer aan en weer even geduld .....
Tenslotte probeer je weer met een pc/laptop of alles goed blijft werken.

Dankuwel voor uw snelle reactie, UPC is de dader heb deze aangewezen gekregen van hun is ook van hun want staat UPC dit dat dit op de doos etc. maar wel van netgear dus.

zal het nu ff proberen thnx :)

I heb het gedaan, maar helaas hij doet het nog niet. Hij blijft resetten of 1/2 min goed dan eruit etc etc.

Hoi,

... en mochten de stappen die ik adviseerde niet werken ... terug ermee naar UPC.
Ik zou als ik jou was overigens niet deze Wireless-G nemen, maar - als je hem toch gaat ruilen - de WNR2000 (een Wireless-N router) nemen.

Wij doen meer bedraad dan wireless, maar dit is idd mooi ***.. Volgende week komt er een andere router en word alles opnieuw aangesloten. Speel World of Warcraft en elke 2 min word je dan uit gegooid... das balen kan nu ook niks serieus doen hier, typ deze berichten in de tijd dat het erop ligt.

Maar weet u niet waar het aan kan liggen dat hij zichzelf reset?

Hoi,

Kunnen meerdere oorzaken zijn.
Als je de stappen hebt gevolgd, zou ik me er verder niet om bekommeren: terug ermee.

Hallo, we hebben waarschijnlijk het probleem gevonden als 1 pc aan gaat flipt de rest is die uit gaat alles goed zitten dan met ze 5e bijv erop, hoe kan dit? Dit is wel erg vreemd hij staat op het zelfde netwerk als de rest van de pc's in de pc kamer. Ookal heb je alle pc's aan dat zijn er 10 ofzo, dan doet alles het doe je die 1e pc aan is het weer raak, dan heb ik het over 2min erin 1 min eruit.

Misschien dat iemand hier wat meer over weet? ip staat in dezelfde range 192.168.75.x?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan