Netgear Router Wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Eko

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Hallo,

ik heb even een vraag;

Ik heb gister een een router thuis geplaatst zodat ik in de kamer boven draadloos kan internetten. Beneden staat ook een computer die verbonden is met de router via kabel.

Alles werkt maar is een stuk trager dan daarvoor. Bestanden over het netwerk gaat veel trager dan eerst en internet is ook een stuk trager geworden sinds ik de router er tussen heb geplaatst. Komt dit door de router? Of kan het ergens anders aan liggen?

Netgear WGR614V6 Router

Alvast bedankt!

Hoi,

Heb je de router soms bij Ziggo zelf gekocht, of heb je een andere provider ....

Zelf had ik ook last van een wat trage verbinding.
Ik heb UPC 30Mb met een Netgear router.
Ik heb het volgende uitgevoerd, waarna de verbinding zowel bekabeld als draadloos aanmerkelijk sneller was.

1. Een firmware-update uitgevoerd van de router (zie de handleiding hoe je dat moet doen. LET OP: een firmwareupdate áltijd uitvoeren met een bekabelde verbinding tussen pc en router!!!!)
2. Een hardware-matige reset van zowel de kabelmodem als de router.

Dat laatste:
Haal de kabel(s) tussen router en modem en evt. telefoon los, maar laat de stroom op de kabelmodem.
Aan de achterkant zit een gaatje met de kreet 'RESET' erbij, steek daar zo'n 30 seconden een puntig voorwerp in.
Nadat je 'loslaat' wordt de modem gereset en start opnieuw op.
Als dit is gebeurd, haal de de stroom er af.

Reset nu de router ook weer hardwarematig, dus achter op de router zo'n zelfde 'gaatje' waar je een puntig voorwerp in moet steken. Nadat de router opnieuw is gestart haal je ook hier de stroom af.

Als laatste: kabel tussen modem en router.
Eérst het modem weer aan en enige tijd geduld tot deze volledig on-line is.
Hierna de router aan en weer even geduld.

Nadat e.e.a. weer functioneert, moet je wel de beveiliging weer op de router instellen:

- Wachtwoord voor toegang tot de setup van de router wijzigen.
- WPA2 beveiliging met encryptiesleutel instellen
- MAC-filtering toepassen.
- Evt. SSID wijzigen en broadcasting hiervan uitschakelen.

Hallo,

bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad een router die ik bij @home heb gekregen. Maar ben in de tussentijd al verhuisd en heb een andere internet provider.

Ik ga het proberen!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan