netgear rp614

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Hallo allemaal,
heb een router aangeschaft van het merk netgear rp614.
Mijn besturingssysteem is windows xp pro.
Heb als firewall zonealarm en heb kabel aansluiting.
Heb voor de verjaardag van mijn dochtertje een computer gekocht en nu wil ik dus onze kabelaansluiting delen met die computer.
Heb de router aangesloten en de lampjes van stroomtoevoer,internet verbinding en nr van de computer poort branden alle drie maar ik krijg geen verbinding met internet.
Heb het ip adres herstelt maar nog steeds geen internet verbinding.
Zou iemand mij kunnen helpen want het zou zeer leuk zijn als mijn dochter ook op internet kan.
Heb alleen nog maar de computer in onze huiskamer aan de router vast.
Dit bericht is geschreven met die computer zonder de router er tussen,geen internet namelijk met router.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt.:thumb:

Als de router zelf al een hardwarematige firewall heeft (zie gebruiksaanwijzing) dan dient zonealarm uitgeschakeld en/of verwijderd te worden anders is er kans op conflicten. Je zegt dat je het ip-adres opnieuw hebt ingesteld maar volgens mij is alleen bij het instellen van de router van belang het invullen van het computernummer dat door de provider is verstrekt. Soms geeft de router ook nog de mogelijkheid om aan te geven welke provider je hebt. Kijk anders nog eens goed in de gebruiksaanwijzing en loop alle stappen nog eens door. Ook kan het helpen alles eens even uit- en aan te zetten: het kabel-of adsl-modem, de pc's en de router. Je kunt ook nog eens kijken op de site van de leverancier van de router. Wellicht is er een rubriek FAQ. Veel succes!

Guido Kesler

Laatst bewerkt:
reaktie

Heb al geprobeerd met zonealarm uitgeschakeld maar nog steeds geen internet verbinding.
Heb modem,router en computer allemaal uitgezet en in de volgorde zoals beschreven in de handleiding weer opgestart maar nog steeds geen internet.
Ben ook al op hun site geweest maar daar staan ook dezelfde antwoorden.
Daar ik niet op internet kan komen met de route ingeschakeld kan ik de wizzard van deze router dus ook niet gebruiken om de router in te stellen.
Het probleem is dus er nog steeds,geen communicatie tussen router en computer.

Met vriendelijke groeten.

MAC adres

Peter bedankt voor jouw antwoord maar zou jij mij kunnen zeggen wat een MAC adres is?:confused:

Met vriendelijke groeten

opgelost

Na een heerlijke nachtdienst ben ik maar weer begonnen om fris en uitgerust het maar weer eens te proberen en voila het werkt,heb geem flauw idee waarom het nu wel werkte maar dat zal mijn dochter een zorg zijn.
Iedereen bedankt voor jullie oplossingen.

Met vriendelijke groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan