netgear WGR614v7 en NETGEAR wnr2200 met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenaers

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Dag Allemaal,

Ik heb al redelijk wat gezocht hier en op internet maar ik vind het niet echt, of wel kan ik het niet echt :) (waarschijnlijk zal het dat wel zijn)

NETGEAR wnr2200 is de router die rechtstreeks is verbonden met de modem, van aan deze router is de PC verbonden en de MAC en de xbox en dan ook nog een kabel die naar beneden loopt, en aan die kabel wil ik beneden WGR614v7 aansluiten zodat ik onder ook degelijk draadloos internet heb :)

iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen ?

Algemene instructie hoe een router om te bouwen naar puur accesspoint/switch i.c.m. een andere router(-modem) die er vóór staat, even aan jouw apparaten aangepast:

Instructie:
Je moet het LAN ip-adres van de WGR614v7 zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als de WNR2200. En daarna de WGR614v7 via een van zijn 4 LAN-aansluitingen aan de WNR2200 verbinden.

Voorbereiding:
Het ip-netwerk van de WNR2200 moet je even achterhalen (mogelijk weet je dit overigens al) via een pc die je bedraad aansluit op de WNR2200, en dan kijken met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar Standaardgateway, dat geeft het ip-adres van de WNR2200 aan (stel dus dat daar 192.168.2.1 staat als standaardgateway, dan is 192.168.2.x het netwerk (zie stap 7, waar je dat nodig hebt)). Noteer ook het subnetmasker (meestal is dat 255.255.255.0). Schrijf ook het toegekende ip-adres op, zodat je weet of kunt inschatten vanaf welk ip-adres via DHCP ip-adressen aan verbonden pc's worden toegekend (ook nodig voor stap 7).

Werkzaamheden aan de WGR614v7 router:
Je kunt daarna je WGR614v7 router gaan gebruiken als draadloos accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (WNR2200). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de WGR614v7 van de WNR2200.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de WGR614v7.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de WGR614v7, via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de WGR614v7.
5. Zet DHCP serving uit op de WGR614v7.
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de WGR614v7 uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de WGR614v7 een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de WNR2200, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de WNR2200. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op .253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de WNR2200 als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf .33.
Natuurlijk niet het ip-adres toekennen dat de WNR2200 al als LAN ip-adres gebruikt: Er mogen geen dubbele (toegekende) ip-adressen in je netwerk zitten.
Als je twijfelt, dan is .253 doorgaans een goede keuze.
De pc zal hierna de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de WGR614v7.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de WGR614v7 bedraad met een LAN poort van de WNR2200.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de WNR2200 ipv. de WGR614v7.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de WGR614v7 nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de WGR614v7].

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de WGR614v7 zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de WNR2200.
Je hebt dus de WGR614v7 als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
DAnk je wel voor de zeer duidelijke uitleg ik ga dit proberen volgende week, dank je wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan