Netgear WGT624

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan24
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Goedenavond,

De router van mijn zus had kuren, de internetverbinding voel om de zoveel tijd weg.
Na zoeken op internet werd mij aangeraden om nieuwe firmware erop te zetten.
Ik ben naar de configuratie van de router gegaan, routerlogin.com/basicsetting.htm of iets in de buurt.

Daar kon ik router upgrade doen en de betreffende firmware werd gevonden. Hij upgrade hem en klaar was ik. Mijn zus vroeg ook of ik een beveiliging op het de draadloze verbinding kon zetten, zodat niemand anders via hun kon internetten. Dat deed ik dus, of beter gezegd dat probeerde ik dus.

WPA raadden ze me aan. Ik deed precies wat ik moest doen, totdat ik mijn wachtwoord op moest geven, ik vulde hem in en toen stopte internet er opeens mee, de pagina kan niet worden weergegeven. Ik starte hem opnieuw op maar nisk deed het. Nu heb ik meedere keren de router en de modem gereset, maar hij doet het nog steeds niet. In het begin toen hij het niet meer deed vond hij bij netwerkverbindingen mijn verbinding nog wel, maar hij vroeg om een password, dat deed hij dus niet. Het password wat ik ingevuld had deed hij noet en gewoon enter ook niet.

Nu inmiddels kent hij mijn verbinding ook niet meer en ben ik erachter gekomen dat het wireless lampje helemaal niet brandt. Als die niet brandt dan kan hij hem ook niet vinden toch?

En wat kan ik doen omdat lampje weer aan te krijgen?

Er staat op internet dat als je onverhoopt geen verbinding meer kan krijgen nadat je hem beveiligd hebt, dat je dan bekabelt wel toegang tot je router kan krijgen, maar dat lukt me ook niet. Voor de rest doet hij gewoon bekabelt. Ik weet niet wat ik dan in moet vullen.

Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen, ik probeerde haar te helpen, maar nu doet hij het dus niet meer.

Gr. Jan

Hoi !

Gewoon de Netgear resetten ( onder stroom aan de achterkant met een scherp potlood het kleine knopje naast de antenne ongeveer 5 sec. ingedrukt houden totdat de led's weer beginnen te branden.

Modem 1 min. van de stroom afhalen, Netgear van de stroom af.

Modem aansluiten, even wachten, Netgear aansluiten.

Inloggen met de fabrieksgegevens en de wizzard gebruiken,

Zorg wel dat je IP-adres op automatisch staat !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Allereerst bedankt voor je antwoord.

Ik heb gedaan wat je zei, eerst de router gereset, alles van het stroom af, toen eerst de modem aan, toen even later de router, maar het wireless lampje blijft uit.

Je zegt dat ik dan met de fabrieksinstellingen in moet loggen, maar hoe bedoel je dat?
Normaal gesproken kon ik gelijk internet op als ik de computer aan deed.

Is het verstandig om de software opnieuw te downloaden?

Kan het niet door de firmware komen? Wat wel raar is, want in mijn routerinstellingen deed ik router upgrade en toen kwam hij zelf met die versie aan. Pas toen ik mijn password wilde veranderen viel het internet weg...

Bedankt maar weer!

Gr. Jan

Hoi !

Als je het modem gereset hebt staat standaard de wireless uit !

Je moet dus opnieuw congigureren: inloggen via 192.168.1.1., admin, password, en de rest wijst zichzelf !

Als je de V3-versie hebt, is er, zover mij bekend, geen nieuwere firmware voorhanden.

Ook na een firmware-update is opnieuw configureren meestal nodig.

Greetz,

Harry.

Moet ik hem dan configureren met de netwerkkabel erin, want draadloos doet hij niks?

Hoi !

Uiteraard moet je een router altijd configureren met een netwerkkabel !!!

Heb je de installatie-CD incl. wizzard niet meer ?

Het staat toch allemaal duidelijk in de handleiding.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Ik denk dat ze de installatie cd nog wel moet hebben.

Sorry, maar zoals je ziet heb ik er niet echt bijsterveel verstand van. :confused:

Moet ik gewoon in de internetbalk 192.168.1.1 invullen?
Kan het zijn dat dat het niet doet? Volgens mij heb ik dat al geprobeerd vanavond...

Ik ben nu namlijk niet meer bij m'n zus waar de laptop staat.

Gr. Jan

Sorry dat ik weer een stomme vraag stel hoor, maar even voor de duidelijkheid: (geen handleiding mee)

De netwerkkabel van de muur moet normaal in de modem en van de modem normaal gesproken in de router. Maar nu moet ik de router configureren, moet dan de netwerkkabel van de modem naar de computer, of moet er een extra netwerkkabel bij, want er moet een netwerkkabel van de router naar de computer gaan toch?

maar voordat ik de router configureer kan ik het best even de installatiewizzard doen toch met de bijgeleverde installatie cd?

Bedankt voor het helpen!

:thumb:

Hoi !

Even een kabel van de PC naar de draadloze router !

Voor de rest gaat het met de wizzard echt vanzelf, de Netgear stelt de juiste dingen al in, en in 5, 6 klikken ben je klaar.

Beveiliging instellen incluis.

Greetz,

Harry.

Bedankt Harry, het is gelukt!!

:thumb:

Met vriendelijke groet,

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan